|
Sida 17 av 56
|
|
|---|---|
|
Skorpionen: kolla här Länk //Robban |
|
|
robgus: tack! perfekt, kollar på de ikväll! Micke |
|
|
Sia Surfade in på bimmerpost och fick veta att ett av de vanligaste felen på 1M är spruckna sidospeglar. Knallade ner till bilen och kollade efter sprickor på speglarna. Gissa vad... det har den. Den på passagerarsidan är värst. Det finns sprickor och det ser ut som att en bit av plasten har höjt sig. Länk Hur ser det ut på era bilar? När jag ställer på bilen blir det raka vägen till BMW för garantijobb. Det som jag är lite orolig över är att felet kan komma tillbaka efter bytet (har hänt enligt medlemmar på bimmerpost), vad händer när garantitiden löper ut? |
|
|
Var ute ikväll o sökte på mina speglar, och jag hittade inga sprickor eller tendens att det skulle spricka! Hofeistos: när garantitiden går ut, så får vi själv bekosta det! lita på det! jäkla märkligt att vissa sprickor och vissa håller! Den delen på spegelen är ju en dekoration eller en förlängning av spegelen, menar att det är ju inte en rörlig del, men ändå spricker den? Kan ju undra om spegelen rör sig av fartvinden och ligger och gnager på den delen som sen spricker!? mellan delarna är det ju bara 2-3 mm! en tanke bara! Micke |
|
|
Har nu fått fram att det skulle vara en monteringsbygel från fabrik, som rör sig och då får spegeln att spricka! Åtgärd: byte till samma spegel och problemet kommer igen! hrmmm |
|
|
Ok, jag tror att dessa monteringsbyglar används inte på BMW- verkstäderna. Speglarna byts nog manuellt och då borde risken för nya sprickor vara minimal. Jag får nog hoppas på det. Först trodde jag att det satt ett förankringsskruv bakom den utstickande delen som har varit för hårt åtdragen men det verkar som att den delen på spegeln är ihålig. Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan kan ju plasten vara av sämre kvalitet. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Har fått veta att det sitter samma speglar på M3-E90 modeller! Kan just undra om dessa spricker? |
|
|
Tror att dom använt snikplast på just 1M då det inte är en äkta M bil... ;) |
|
|
Våren närmar sig,och snart är det tid att starta upp våra 1M för säsongen! Till påsk om vädret är bra, så startar jag upp min! när planerar ni andra att starta upp kärrorna? Micke jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! ///Mr1M/// |
|
|
Den är i full drift, rullar snart in på 3000-mila servicen :-) Antagligen innan den hinner bli ett 1 år gammal! |
|
|
@Wintis, har du haft 3000 problemfria mil , eller har det varit en del oönskade grejor du råkat ut för? Blir det att smiska lite bana i år också! kanske ringen? Micke |
|
| Min startas upp så fort asfaltsgrusbilen gjort sitt årliga vårbesök ;). | |
| Min startas upp så fort det är lagligt att köra med sommardäcken samt att är vägarna är snö/isfria. Abstinensen knäcker mig.... | |
|
Hur mycket har ni putsat på dom under vintern egentligen ? Perverst mycket kan jag tänka mig. |
|
|
@Skorpionen: Går som en klocka förutom problemen med obalans med sommarhjulen och sen har den varit inne en gång för att oljenivågivaren flippa ur. Jag har gjort ett extra oljebyte på den också då jag tycker 3000 mil mellan oljebytena är alldeles för långt........ Några banträffar ska jag hinna med, tyvärr hinns inte ringen med då jag ska få tillökning i sommar. |
|
|
Ja, men perfekt! alltså en tillförlitlig kärra vi har! 3000 mil mellan oljebyte tycker jag också är för långt! inte fel med ett i mellan! Grattis i förskott till lillbattingen! Micke |
|
|
Tror ni att bilen med ett utbytt n54 midpipe till n55 kommer gå igenom besiktningen (avgaskontroll)? Resonansen driver mig till vansinne och det verkar som att n55 midpipe fixar det. Stämmer det? Hur ser BMW-verkstäderna på saken? Tänkte åka dit och klaga lite, undrar vad de kommer att säga. |
|
| N55 midpipes löser inte problemet, helt men lindrar det betydligt. | |
| Har för mig att jag låst någonstans att de bakre katterna är till för att rena i kallstartsfasen "typ" och att en ordentligt varmkörd bil skulle gå igenom.. Dock var detta nog jänkarnas motsvarighet smog-test som säkerligen kan vara samma sak ;). Jag har själv n55 mellanrör men dessvärre ingen bekant med en mätare för avgaser. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.