AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.184

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 16 av 56
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har faktiskt inte haft några problem med fronten än, dock så upplever jag den som lätt i bak vilket även märks på torrt underlag. Man kanske får slänga i en sandsäck i bak.. Men visst gör diffen skillnad.

//Robban
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Tv6 play säsong 3 avsnitt 10 Erik o Mackan, 99 saker man bör göra!

Länkar inte, utan ni får öppna paketen själv!

GOD JUL alla 1M ägare samt alla andra här!

Micke
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Min funkar bra. Man får bara komma ihåg att undvika alla snöklumpr som släpper från andras stänkskydd - de slår lätt sönder fronten. Är det för mycket snö dvs "ploghöjd" så får den stå.
Har oljetrågsvämare och kupevärmare så bilen är varm i motor på nolltid och varm i kupen vid start.
Sedan passar det bra i jultider med blinkande antispinnlampa :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag tycker min 3 serie är kass gällande framkomlighet i jmf med 520'n, jag har en teori det beror på längd på bil och axelavstånd? Isåfall borde 1'an vara lite halvkass o få fart på?!
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Får man fråga vilka vinterdäck och -fälgar ni kör på. Svårt att hitta ett bra vinteruppsättning till 1M som inte sticker ut för mycket och inte helller hamnar för långt in i hjulhuset.

En annan sak jag funderar på är om nya ej inkörda dubbdäck på bakaxeln kommer tåla den tuffa behandlingen från LSDn. Har upplevt att vid skarpa svängar vill innerhjulet slira om det är grus på vägen. Tänk om de flesta dubbar kommer försvinna på bakdäcken så fort man svänger skarpt.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Jag kör på BMWs originalfälg 270M med Michelin pilot alpin 235/40/18 dubbfritt. Ser väl lite trist ut bak men fungerar bra.

//Robban
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Jag kör 245/40-18 fram och bak.
9X18 et 30 fram och 9X18 et 20 bak.

// Christopher
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Jag har en uppsättning orginal e92 18" med superfina friktionsdäck som en kompis haft på sin 1m.de är tillsalu för en vettig peng.

Hojta om det är intressant så åker jag ner i garaget och fotar dem.

Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Tack för era svar.

Har kommit fram till att den bästa vinteruppsättningen för mig vore 4st original BMW fram-fälgar (Länk 18x8,5 med 235/40-18 däck på och 20mm spacers på bakaxeln.

Fälgarna hamnar 4mm in i hjulhuset med massa plats på insidan på grund av att fälgarna är smalare än 1Ms competition fälgar.

Den stora fördelen blir att bakskärmarna borde klara sig rätt bra från alla stenskott från framhjulen. Baktill spelar det ingen roll, spacers är bara för syns skull.

Grejen är att dessa fälgar är rätt dyra via BMW återförsäljare, vet någon ett ställe där man kan få de lite billigare?

Houke:
Är det möjligen dessa du har? Länk
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Fick inte med det viktiga ... Mina hjul är org M3 e92 hjul
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hej alla 1M ägare!

Hur går det för er, så här mitt i vintern! har ni fastnat i något dike än?
eller står bilen o myser i varmgarage kanske?
Har ni köpt något kul till bilen och monterat?
Går ni i funderingar att köra bana i år eller bara glida runt lite?

Själv står min o myser i varmgarage 16+ och väntar på våren!
Funderat lite på nya mattor med M-logga ! nja , vi få se! orginalkillen sätter då stopp för det! hahaha !!!

Skriv o berätta lite vad ni har för tankar om 2013!

Micke

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

Mr1M
Var precis ut och tittade till min och fy vilket sug man fick... Låt våren komma nu alltså... Ska ner till Nürburgring och köra i April, dock vågar jag inte använda bilen på bana pga försäkringsskäl samt att jag inte direkt är rutinerad när det gäller bankörning. Har bara kört Nürburgring i två omgångar, lite dumt att börja öva på det svåraste man kan ta sig an kanske. Men så förbannat skoj är det, det blir fullt kittade Swift sport som körs där nere för andra året i rad, mycket mycket roligt till en relativt ok peng! :D
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Twinsturbo: jag har också varit ute i garaget emellanåt o kan bara hålla med, man blir sugen att starta upp och köra en sväng..... låt våren snabba sig på nu!
De låter inte helt fel att åka till (det gröna helvetet) o köra av sig lite!

Micke
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Min rullar på fint, dock så längtar man efter torrt underlag... Blir nog trackday för mig under våren om jag får tid. Har lagt ut bilen på blocket och får jag rätt pris för den så säljer jag nog då tiden blir än mindre till sommaren då jag ska bygga hus.

//Robban
Robban, din vita på blocket? La även ut min också, men så jävla trött på massa idioter som hör av sig... Fått nå intresse på din eller bara snackare?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Skorpionen: finns original mattor att få tag på från USA;)

robinvr: Japp den vita, lite blandad kompott som alltid..
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

robgus: tror inte dom går som orginalmattor! har kollat dom via 1addicts , och måste säga att dom är riktigt snygga.

robinvr: ska du köpa något annat roligt istället?

Micke
Micke, jag vill inte sälja, lite därför jag tog bort den också, samt för att det bara var oseriöst folk som hörde av sig... Men kan vara så att jag måste av lite olika skäl...

Så tanken är inte att köpa nå annat, utan att behålla. Är så j-vla nöjd med bilen o hur det beter sig på alla sätt o vis. Men vi får se vad som händer framåt i tiden.

/Robin
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Skorpinonen: Har köpt från BMW handlare i USA (original artikelnummer) samt även via 1addicts(icke original). Originalet har bättre infästning i och med originalinfästningarna fast sämre broderat..

//Robban
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

robgus: åfan! ska kolla upp om jag kan köpa från usa jag också!
hade varit fränt att ha dom i bilen till våren!

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.