AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
308.294

1M ägare , är vi missnöjda ?

Sida 13 av 56
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
robinvr: klurat på akra sportavgas med karbonpipor och trådlös styrning plus N55 mids. Kostar dock lite mycket... Men ljudet är nog svårslaget..
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Hur skulle du kunna bli missnöjd Hybris...

Länk
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jäkla gött ljud !
hybris; De 92st Audi R8 är de svensk-sålda sedan har det kommit in en okänd mängd som privatimport så antalet i Sverige är klart högre än 92.

Stephan
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@Stephan: Ja var förvånad att se fler R8 än 1M till salu. Det var ju en 15 st när jag kollade sist.

Akra låter mumma!
Hybris: Jo tack, de kostar en del tyvärr. Men om det är något som du tänkt köpa så kommer du verkligen inte ångra dig. Eller de tror jag verkligen inte iallafall. :)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Nja! Lite kepsvarning och 2F2F blir det tycker jag när man har för "mycket" och "fel" ljud.
Ljudupplevelse och speedupplevelse hänger inte riktigt ihop.

men det är jag det.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05375

St
1.200
Stilren

Kepsvarning existerar bara på landet.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
:)

Då vet du var jag bor

BMW CS #05375

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
kepsvarning kommer på gamla Volvo och BMW... porrtonade rutor, felplacerad tuning, konstig vingar, avgas som inte passar bilen, blåa lampor etc... Tyvärr ser man en hel del sådana porrtunade BMW och kepsar har de ofta... ;-)

Akra passar perfekt på 1M som går ut av helsike! Tror vi får ut och åka lite med våra E46 vänner som inte fattar att deras bilar är lååångsamma! ;-)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

När vi ändå bjuder in E46 så hänger vi av alla M Z4 vänner också! men här blir det nog svettigt!.

Micke
Skorpionen: 1M och z4M är lika snabba på ringen iaf, dött lopp :)
Ji
138
Jimpppa
M135i -14
Har oftast skrattat åt folk som tycker BMW folket är fanatiska.
Men nu börjar man ju som BMW-fanat att fundera själv med...
"Nurburgring lap times are in for the BMW 1 Series M Coupe and according to Skiddmark, the new M is 10 seconds faster than the E46 M3. At 8:12, the 1M is just as fast as the Z4 M Coupe, faster than the E60 M5, Mercedes-Benz C63 AMG or the Porsche Cayman S."
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

precist, hänger inte på bilen då, utan dököttet inuti!

phoenix m3: skulle bara se så du inte glömt tråden!

Micke
St
1.200
Stilren

Såg en 1M i torsdags på Sveavägen med riktigt tonade rutor och AW. Riktigt nice!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Hybris.

Ingen har sagt att de är långsamma. Bara att de är fula :)

Oavsett vilket så kan vi träffas ändå om inget annat än att snacka lite bil. Kanske ha en träff nu i december - nä just det Ni ställer ju av Era för de klarar inte vinterväglag ;):)

BMW CS #05375

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
En 1M ställer man inte av den ställer man upp! ;-)

Jag kör vidare med min även om det är X5an som får bli mer huvudbil när det är för slaskigt eller tokmycket snö. Blir 1M fina vinterdagar. Blir minimalt med pendlande då man ju vill undvika sten/dubbskott. Men ställs inte av...

Om man äger en RS5 eller en RS8 Spider etc har man rätt att säga att 1M inte är lika fin. Men äger man en E36, E46, E9x eller Z4M så skall man inte kasta spjut i hiss! ;-) Tror dessutom de som gnäller inte sett en 1M live. Smaken är som baken "delad". Men misstänker att det är mer at "troll"varning. Jag har inte träffat en enda person som sagt att min bil inte är snygg. När jag tvättar den i hall kommer det alltid fram någon och berömmer den och vill prata. Får väldigt ofta tummen upp vid rödljuset. Märker även hur ofta DKW ägare i vita dieselsportvarianter kommer i häg fart på motorvägen och sedan bromsar in och lägger sig bakom... Märker även hur man får fri väg i vänsterfilen. Behöver inte lägga mig en meter bakom utan det sker automagiskt utan stress. Skoj att det händer så mycket oftare än med X5an som ju trots allt borde se mer aggresiv ut i backspegeln!

Vi fanatiska? Neeeeejdå! he he he!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Intressant att Z4M går lika bra som 1M på ringen. Det tror man inte eftersom det ju sitter en 6a utan turbo i Z4M. Dessutom har jag för mig att det är samma M-diff på E46, Z4M och 1M. HUr mycket väger Z4M? Måste ju vara något med vikten kan jag tycka?

Finns en del filmer där 1M hakar på RS3 och CSL.

Men givetvis är föraren otroligt viktig. Det ser man speciellt i den 1M vs GT3 video man kan hitta på youtube. Killen i RS3an kan ju inte köra men drar ifrån på rakerna men så fort det blir svängigt ligger 1M i häcken på han igen. Skulle man byta förare så antar jag att GT3an skulle försvinna... ;-)

1M är grymt bra när det svänger men mår bra av lite trimm till 400hk+ så den hakar på de snabba kärrorna rakt fram. Det plus KWV3 och Brembo är väl det som bantokarna kommer uppgradera till misstänker jag. ;-)

BTW såg en rullande video med original BMW 1M mot en RS8 (V8a) Pinsamt att den som ser ut som en supersportbil förlorade...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
jag menade R8. Alltså Audi R8 ovan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.