|
Sida 12 av 56
|
|
|---|---|
| Nu skall vi se.. Z4M coupe... Nog den fulaste BMW som tillverkats på 2000>... Slöare än nya Z4 sDrive 3.5is... Dvs ful och inte snabb. Tänker lite... Skall vi ta dig på allvar? Nope! ;-) | |
|
Z4M Coupé är ju läcker. E36 Compact likaså. Visst kan de vara riktigt fula också men i rätt utförande är de nice men det gäller de flesta bilarna. Tycker min ser helt okej ut. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Fula eller snygga är upp til varje individ att tycka. Smaken är som sagt som baken. Att däremot lägga tid på att uttrycka att andras BMW-modeller är fula ser jag inget positivt med. Själv tycker jag att både Z4MC och 1M är snygga. Fast så har jag också ägt en Z4, och äger förnärvarande en 1M ; ) BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Hybris: Jag är alltid dödsallvarlig! Jag har iaf en riktig M, till skillnad från dig ;) ;) ;) ;) |
|
|
phoenix m3: kan vi släppa detta ful o snygg , vilken som är en riktig M-bil osv? vi har alla olika tycke vad som är vad. Trådens rubrik lyder så här! "1M ägare, är vi missnöjda" Svar: NEJ, vi är helnöjda! |
|
|
Skorpionen: Absolut! Vi begraver "stridsyxan". Jag hoppas ni förstått ironin i inläggen iaf, men sorry för väldig off topic. Så länge vi är nöjda med våra bilar måste vara det viktigaste. Jag är också medveten om att min bil har ett väldigt speciellt utseende, men den är så jäkla rolig att köra så jag kan leva med det ;) Jag lämnar diskussionen åt till det tråden handlar om! Kör lugnt ! / Filip |
|
|
Klart vi är nöjda och vi märker vilka som inte är det på tråden... ;-) Jag klurade på en Z4 3.5is (2011) då jag tycker den är supersnygg. Men gick bort då jag gärna vill få in hela familjen (4) i bilen. Trevligt att ta sin 1M istället för X5an med familjen ibland... ;-) Börjat bli dags att byta sulor på bilen... Nokkian Hakka 7 dubb på! 255 i bak, 19"! ;-) |
|
|
Vilka 1M ägare har byt avgas? Om ja vad kör Ni med? Klurar på Evolve Stage 3 inklusive race avgas och downpipes, FMIC, tune. 400+ bhp. Hur tänker Ni andra? |
|
|
Min är avställd o kommer först fram till våren! E nog en tråkmåns för jag är en org junkie! skratt! Micke |
|
|
Ja Skorpionen du är tråkig! ;-) Jag har alla detaljer kvar om någon i framtiden gillar krom och annat hemskt. Superenkelt att få fabrikslooken om man tänder på den... På vita AW tycker jag blackout är helt rätt. Svart och vitt blir mycket snyggt. På en röd eller svart kan det diskuteras men jag röstar nog black out även där. BMW karbon Performance vingen känns som ett måste. Original nästan löjlig. BMW karbon vingen sitter perfekt och är mycket snygg IRL. Ser ut som OEM och borde varit där från början. Man kan välja bort chromelisterna utvändigt och det gör ju nästan alla. Bara sorgligt att man inte kan välja bort altt chrome från fabrik som man kan på tex Porsche.. |
|
| Notera allt är BMW Performance OEM och inget eftermarknad | |
| Jag kör med n55 mids samt eisenmann race bakre del. Mycket nöjd med detta, känns lagom och inte för jobbigt vid långkörning etc. Tror det blir avställning till helgen faktiskt, ett jävla mögväder har det varit de senaste veckorna så den får gå i ide efter mr cap behandlingen imorgon. Bytade även filter och olja idag hos BMW :) | |
| Hybris: Säger bara Akrapovic! :-) | |
|
Jag tycker att 1m är en trevlig skapelse utom på en punkt. Tyvärr så lider modellen av ett extremt fult arsle.. Detta drar ner ha begäret en smula. 1m´s stora fördel är att det sitter en turbo maskin under locket :) I min värld är det ett stort plus. Det finns ju inget bättre än när det börjar flippa ur så att säga, och det gör det "alltid" med en turbo maskin :) Får se vad valet hamnar på nästa gång. 1m ligger bra till men nissan gt-r ligger bättre till. Mitt hjärta har alltid dunkat lite extra för japsare :) |
|
|
Hybris, 1M:s downpipes med kattar är bra redan (högt flöde). Plockar du bort dessa kattar så går dessutom med största sannolikhet inte bilen igenom kommande bilbesiktning. Tillhörande felmeddelanden som kommer om ovanstående utförs måste plockas bort via någon flash av bilens ECU. Själv har jag bara ersatt mellanröret med N55:ans. Fint flöde och låter gott som det är. Att trimma behöver inte var särskilt svårt eller dyrt med 1M. Vad som skrivs på andra sidan pölen om vilka produkter som man "måste" ha ska man ta med stora nypor salt. Är det några som vet hur man säljer produkter med hjälp av överdriva dynotestresultat så är det just på den sidan pölen. Själv har jag 414 PS/636 Nm i motorn enligt Masens Dynapack som inte direkt är känd för att vara en glädjemätare med enbart enkla medel. Med den effekten är man inte värst, men man hänger på det mesta. Lite "tuning" för att få till allt optimalt är allt som är kvar för mig att göra. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Nissan GT-R är ett monster! Speciellt den nya from 2011. Iofs tycker jag den är riktigt ful och en äkta riskokare/need for speed look. Men prestandamässigt? Sjuuuuuk! Jag tycker häcken på 1M är sexig! Fyra hål och breda skinkor. Extra bra med svart karbon vinge... ha ha ha! Ärligt så tycker jag den är superfin i bak. Carbon vinge ett måste. Och blir ännu snyggare med sportavgas och carbon diffuser tex RevoZport eller liknande... E46 har en klassiskt fin bak som jag inte tycker e9x lever upp till. (e9x ser ut som Saab i baken) E82 är mer lik E46 vilket jag personligen gillar mer. (dock inte superlik men inte den konstiga rundade baken) |
|
| @hobbe: Tack för info. Jag har också hört att downpipes är onödigt. Klurar på Evolve som verkar vara otroligt seriösa och understated. Deras Stage 3 utan downpipes men med N55 och raceavgas plus FMIC verkar en bra option. Fick lite priser från dem och de är inte dyra alls. I praktiken får jag allt ovan för priset av ett akra system plus pengar över. | |
|
Hybris, menar du som denna typ Länk dock ej sportavgas, men annan diff och baklucka Men kan någon bekräfta att det inte är fel på min dator då den visar gröna fälgar, eller nåt åt det hållet, på en 1M VO på denna länk Länk |
|
|
Stilren: du ser rätt! de ser inte stilrent ut! Såg igår filmen med 1M träff från Taiwan o den ser bara sjuk ut med gröna fälgar! |
|
| stilren: exakt så menade jag. diffuser gör att den ser brutalare ut. Speciellt med akra carbonpipor eller fetare andra pipor... ;-) Jag gillar AW mer! ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.