AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
533

Kylfläkt och kylare, 735

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
1. Jag råkade bryta sönder min kylfläkt på bilen när jag skruvade senast och jag funderar om det är någon fara att köra med bilen tills man har fått tag i en ny fläkt. Det är två fläktblad som har gått av. Jag fattar att balansen inte blir den bästa, men tar någon skada om man bara kör ett par dagar med den så? Jag skall försöka köpa en ny på måndag.

2. Jag upptäckte att min kylare hade lite skador på cellpaketet, lite småbucklor. Spelar det någon roll? Kyler den sämre då? Snyggt var det inte heller om man som jag är superpedant. Vad jag vet så är kylet tätt, så det känns ju inte så motiverat att köpa ett nytt kyl. Någon som vet?
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
du sliter hårt på vatten pumpslagret.
Ny vattenpump ligger på ca 500 kr så inget dyrt i alla fall..
Skador blir det alltid och läcker den inte då är det inget att göra nåt åt och ingen fara heller .det kall vara mycket skador om det skall märkas på kylningen..

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Motorn vibrerade när man startade pga obalansen, så jag vågade inte köra med den så där. För att kunna använda bilen så knäckte jag ett till fläktblad på andra sidan och sågande bord två bitar av två andra blad. Då blev balansen bättre och det fanns inga vibrationer.

Jag körde c:a 8-10 mil, tror ni att något har tagit skada då? Hoppas inte det. Att såga i fläkten känns ju som en riktig pundar lösning, men det är bara tillfälligt, jag måste ha tag i en ny fläkt på måndag.

Någon som hur mycket en ny fläkt kostar? Är det samma som till andra BMW modeller? Dom ser ju ganska lika ut, men jag provade med en 525 fläkt och den var tyvärr inte samma. Kanske 530 eller 535 fläkten passar?
535 fläkten passar ju, bombsäkert, det är ju samma motor. Tror även att du kan räkna med 530/730.
Nej då, ingentig bör ah tagit skada om du fick den relativt vibrationsfri. Någon skerv att en vattenpump, ny, gick att få för 500:- till en 735. Vart då? Nyfiken:)

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Vattenpump...11519070761...PA 207....425:-
Bildelsimporten
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hoppas att BMW har någon fläkt hemma som passar. Det känns inte riktigt bra att köra med bilen när den inte är 100% bra. Det vore synd att få ställa in kvällscruisingen bara för ett sådant "skitfel". Ingen som har en susning om vad en ny fläkt kan tänkas kosta?
Kolla på motor nord dom har katalogen i PDF format.

Det finns bilar och det finns BMW.
Mvh Björn
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En ny fläkt är nu monterad och jag är 305 kr fattigare. Skönt att få ordning på bilen i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.