|
|
|
|---|---|
|
Mamma och pappa har köpt en 116d -11 med Business CD. Med detta lilla system sitter det ingen bas under passagerarstolen. Dock finns det ett tomt utrymme med ett högtalargaller under stolen. Basen under förarstolen drivs endast av vänstra kanalen, så man tappar en del bastoner och det låter dåligt. Detta är ju en riktig miss enligt mig. Har monterat ur stolen och kikat runt, men hittar inget fördraget kablage. Själva basen går ju att köpa lös, men måste man dra en ny kabel från sterion? | |
| Vad jag kan se så finns det inget kablage fördraget. | |
| Det borde finnas en kontakt att plugga in ett kablage i någonstans, då det satt en bas under stolen på passagerarsidan till -09, även med minsta högtalarpaketet. | |
| Ja. om de fortfarande använder samma kabelstam vilket inte är säkert. Det allt som oftast så att ingenting är förberett vilket är en utav anledningarna till att det är dyrt att eftermontera saker i BMW bilar. | |
| Hur gick det här? Nu är jag i samma sits och får bilen i em. Har redan fixat en extra bas och "en del" av kablaget från skroten. Frågan är var jag ska börja leta. Dessutom har jag ett Alpine Hifi-upgrade för en pre-2009 (dvs 2 basar, en under varje stol). Kanske bara förenklar det hela? Köra in en bassignal i slutsteget och sedan ut med lika signal till båda basarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.