AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.865

Plus om mätarskruvning!

Sida 3 av 3
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det handlar nog inte om slarv, snarare om okunskap, vilket de här importnissarna lever på. och om lejonparten av de skruvade bilarna är importer, då kan man väl generalisera lite? I vart fall jag kommer att göra det så har jag förbättrat oddsen att inte bli blåst. Och jag vet att en svensksåld bil också kan vara skruvad, men den är enklare att göra en bakgrundskoll på.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
MRF uppskattar att det finns lika många mätarskruvade sv.sålda bilar som importerade. Problemet är bara att det finns 10ggr fler svensksålda bilar.

You do the math.

-------
//Lövet
Jag har sålt två 528:or E39 tidigare som jag importerade. De springer inte iväg om man säger så och BMW bjuder riktigt dåligt i inbyte trots full historik och servicebok etc dvs bra bilar.

Jag vet att man kan hitta bra importbilar som faktiskt är helt okay och inget fuffens med, speciellt eftersom jag har kompisar som bor i Tyskland som hjälper mig med allt men att hitta en i Sverige som inte någon har skojat med är svårt.

MEN hur övertygar man en eventuell köpare i Sverige eller en handlare i Sverige om det ? Det är inte lätt och resultatet blir att den är c:a 15-25% billigare än en svensksåld då ovissheten ofta finns och trots bakgrundskoll så är många oroliga och snikbjuder.

Jag håller med er andra således och är samtidigt ledsen att det snikas så mycket på svensksålda bilar. Nästan omöjligt att hitta en med "full utr" som inte gått 20k+ mil med 10 ägare.
Skulle jag själv köpa en ny och hade pengarna så hade jag satt kryss på det jag INTE ville ha i utrustningen och det hade inte blivit så många kryss kan jag lova ..... ska det va så ska det va rejält är min paroll. Annars kan man lika gärna köra Volvo manuell med plysch och kassettstereo.

Programmer, hade jag vetat att du hade en så fin 550 och haft den i snart 2 år med din historik, så hade jag kanske bjudit dig en bra slant för den innan jag köpte min...(om du hade haft funderingar på att släppa den men det är rent hypotetiskt) ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.