|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar det bli kallt och jag gillar inte att frysa. Så vad behövs för att jag ska kunna eftermontera en bensinvärmare i min 330 E46? Alltså vilka delar behöver jag? Och kan alla bensinvärmare bli fjärrstyrda? Är helt ny på det här med bensinvärmare... | |
| Här kan du hitta retrofitinstruktioner, Länk | |
|
Hittade ingenting där? Ingen som kan lista vilka delar som behövs? Och hur det fungerar med fjärrstyrning? |
|
| www.standheizungs-shop.de har allt du behöver. | |
| I kolumnen e46 kan du hitta 2 Park Heater dokument. | |
|
mackan: De verkade inte sälja till BMW? Kane: Kan du länka? Jag verkar vara blind eller nåt :) |
|
| Ingen? | |
|
Det fanns två instruktioner; Länk och Länk Dessa ger bör ge dig lite vägledning vad som behövs och hur mkt arbete det är. |
|
|
Det är ju till äldre E46or med andra motorer.. Såg att det fanns instruktioner att köpa på BMW, får göra det istället. Tack ändå! |
|
|
Har fått en guide från BMW och även hittat begagnade värmarsatser. Dock måste man ha BMWs kablar och det har dom såklart slutat sälja till e46! Fanns en komplett sats kvar men den vill dom ha ca 10 000:- för! Såg att det fanns värmare i Tyskland för ca 6000:-, hur kopplar man elen med dom? Alla idéer är varmt välkomna!! |
|
|
Du behöver inget BMW-specifikt på en E46. Det går fint att koppla in värmaren med el enl universal-instrukt, men förslagsvis kopplar du vattenledningar enl. BMWs instrukt. |
|
|
Tack för svar. Men hur mycket el är det som ska kopplas in då? Finns Webasto kit, komplett med timer-ur, installationsguide etc för 5 800 kr med frakt i Tyskland. Går de att montera utan svårigheter är ju det helt klart bättre än att köpa BMWs eget kit för 10 000 :- |
|
| Förresten, en värmare på 4kW - duger det åt en 330 Touring? | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
DEFA har väl en uppsjö. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Defa har väl inga bränslevärmare? Eller har du någon annan info? Någon som kan tipsa om verkstäder i Sthlm som monterar bensinvärmare? Och inte El Diesel i Högdalen som ville ha ca 24 000 kr inkl material... Och hur svårt är det egentligen att göra allting själv? Någon med erfarenhet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.