AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.210

Passar den stereo i min e90?

Hej,

Passar denna i min e91 från 2007?

Länk

Är de ten alpine? har den Bluetooth??

Ska det ingå något usb-uttag till dessa? Kan man köpa någon USB-grej spearat och plugga in i denna enhet?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Har du inte navigator så ska den nog passa. Men den har varken blåtand eller usb. Dessutom så är ju displayen trasig..

-------
Min bil suger inte...
hur ser jag om den har blåtand eller usb?
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
När det gäller originalmonterade grejer så har inte USB & blåtand någonting med stereon att göra.
Det är helt separata grejer som bara är ihopkopplade med stereon. Har du inte det nu så lär det bli ganska dyrt och omständigt att eftermontera. Det billigaste alternativet(när det gäller bmw-original) är nog att eftermontera ett iPod/iPhone-interface, men även det kostar minst 6000kr.
Annars får du köpa en eftermarknads-CD. Då kan du ju få både USB & blåtand, men förlorar originalutseendet och färddatorn i displayen.

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag köpte en Belkin-puck som jag anslöt till aux-kontakten i facket mellan sätena, vips så blev det trådlöst :) Funkar helt superbt. Länk
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Ja, det är nog den bästa/mest prisvärda lösningen..

-------
Min bil suger inte...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Det tror jag med. Installationen är superenkel och det blir snyggt, pucken ryms precis vid armstödets kant. På köpet får man handsfree till telefonen i högtalarna som fungerar klockrent även den.
fz
119
fzmoto
Z3 1,9 1997
320iA Touring 2007
Håller med Robert, Belkin-pucken är riktigt bra, sen fungerar den som (halvbra) handsfree också.

Beträffande stereon så skickar säljaren bara till UK, kan rekommendera tyska Ebay, mycket bättre utbud och lägre priser. Google translate är bra, men använd från tyska till engelska, tar man svenska blir det lite mysko ibland.

Calle

tack för kanonbra svar! Det får bli en sådan där belkin!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.