|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte ut bussningarna i bakvagnen samt stötdämparna, sedan bytte jag packningarna i motorn. När jag skulle starta bilen och köra ut den från garaget så sjunker motorvarvantalet tills att bilen vill dö. Jag misstänkte att det är LMM som spökar igen, kopplade ur den och jag kunde köra bilen. Sedan kopplade jag in LMM och kunde därefter fungerade det att köra bilen. Jag sökte efter felkoder, jag fick fram tempgivaren, lamba, samt LMM. Raderade felkoderna och sökte igen, jag fick enbart LMM. Jag tänkte alright jag testkör bilen igen. Bilen rullar, men när jag byter växlar och ska gasa så rycker bilen fram. Jag har kollat bälgen, T'et ifall det finns tjuvluft men hittar inget. Dessa delar bytte jag ut förra året när jag köpte en lmm från skroten. Dock när jag startar bilen så växlar motorvarvantalet mellan 800-600 ungefär konstant. Jag hällde i STP cleaner, startar bilen, och varvantalet är uppe i 2000 konstant i en minut! Kan det vara så att det är LMM som spökar igen? | |
| Några ideer? | |
|
Spraya alla "fogar" med startgas, ökar bilen i varv så har du hittat felet. Annars tycker jag det låter som LMM fel. Mvh Peter _______________ Död åt Hyundai! |
|
| Ska testa och se. Ifall jag skulle koppla in en ny LMM, behöver jag radera felkoderna först eller det kvittar? För bilen sjunker inte i motorvarv längre utan varvar för mkt på tomgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.