|
|
|
|---|---|
|
I förgår när jag skulle starta bilen så gick den inte igång! Den var som helt död. Men batteri lampan lös inte. Så jag köpte ett ny batteri och satt i. Då startade bilen utan några problem. Men sen igår så lyste batteri lampan till på panelen och sen släktes. Inget mer med det. Så idag så tändes den igen och bilen startade inte. När vi mätte om generatorn laddade batteriet så vare typ nada. Är det någon som vet hur lång tid det tar att byta generatorn på en E46? Alex | |
| Det kanske räcker att byta laddningsregulatorn. Börja med det. | |
|
Bytte generator för två år sedan. Har för mig att en ny skulle kosta ca 6000 kr vilket jag ansåg lite för blodigt. Köpte en på skroten istället. Har för mig jag gav 500 kr. Är man lite händig kan man nog byta kolen själv för några tior. Arbetskostnaden för bytet landade på 1774 kr inkl moms. |
|
|
Byte generator: Länk Autodata specar 0,8 tim för detta arbete. mvh/ Anders |
|
|
Generatorn sitter ganska lätt åtkomlig så det borde ta absolut max en timme på en verkstad med allt kringjobb att byta. Har för mig att laddregulator och kol (en enhet) är rätt dyra till de generatorerna - typ en tusenlapp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kolla på www.startmotor.se/ där köpte jag regulator inkl.kol kostade runt 5-600 kr generatorn är inte speciellt svår att ta av ,man bör ju dela på den och byta lager .och ta lite jätte fin smärgelduk slipa av kontaktringarna om dom inte hårt slitna,mina såg nästan ut som nya efter 25000 mil när jag fick byta regulatorn. |
|
| Johan, en laddreg till e46 kostar inte en tusenlapp iaf, men dyrt är de! Jag betalade 450 för min förra året till 330! | |
|
Mackan, jag är inte säker men det kan vara så att M54-motorerna har en annan generator som har billigare regulator/kol, men Mekonomen tar 864kr för en regulator till M52-generatorn. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.