|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag såg nya Mercedes A-klass idag,måste säga att den blir en tuff utmanare till Audi a3 ock Bmw 1-serie. | |
| Snygg är den! Påminner en del om nya V40 också, fö... | |
|
ja den ser riktigt läcker och tuff ut framförallt om man jämför med föregångaren, blir en väldigt tuff utmanare för 1-serien, Mercan tycker jag ser betydligt snyggare ut och nu har man tydligen från början även lanserat en korrekt prisbild. /Anders |
|
|
När jag var i Malaga i somras så var den där, tycker den var riktigt läcker och kändes stor inuti. Vet inte vad jag tycker om den är skärmen dock, ser eftermonterad ut fast det är orginal och följer med oavsett vilket paket man tar. Här är några bilder jag tog. Länk Länk |
|
|
Re Sani Mercedes har tydligt deklarerat att V40 inte är i närheten av att vara en konkurrent, så vi får hoppas att den INTE påminner om den. ;) Denna A-klass ska tydligen vara åtskilliga divisioner bättre och dess konkurrenter består enbart av 1-serien och A3 (enligt MB). |
|
| Snygg är den! Synd bara på felhjulsdriften! Skulle den finnas med fyrhjulsdrift vore den riktigt intressant! | |
| 4 hjulsdrift kommer har jag läst. | |
| Ja, det kommer en AMG-version med fyrhjulsdrift. | |
| Endast AMG-versionen? Vore intressant om det skulle komma en "toppmodell" på bensin- och dieselsidan med fyrhjulsdrift men en äkta AMG låter dyyyrt :( | |
|
Tror nog den kommer i med 4wd i vanliga modellen också ? Annat vore dumt av mercedes. |
|
|
Såg två stycken på rad på Karlavägen i Stockholm för några dagar sen.. Två stekare... present från pappa? |
|
|
Ja, för de kan ju inte ha tjänat pengar själva? /Masten |
|
|
Roade mig med att konfigurera en A250 Blue Efficiency Business (211 hk) och en motsvarande 1-serie (125i). Mercan med rikligt med kryss bland tillbehören inkl. AMG-styling, skinn m.m. slutade på 366', medan BMWn med motsvarande utrustning (så gott det nu går, men bl.a M-paket) slutade på 400'. BMWn är 3 cm längre medan Mercan är litet bredare. Mercan klart snyggare medan BMWn förstås trumfar med bakhjulsdrift. Nya A-klass känns dock som ett klart gångbart alternativ. Blir nog till att besöka en Mercedes-handlare för provkörning... |
|
| Tror A3 och 1-serien får det tufft. Blir det kampanjer snart på 1:an? | |
| Audi A3 krossar Mercedes A-klass nyaste. | |
|
Håller med - A3:an är bla äckligt tajt map upplevd inredningskvalitet! |
|
|
Några hus bort från mig har en vit A-klass av senaste modell med ljus interiör införskaffats, en mycket snygg bil. Jag har även sett men inte klämt på senaste A3, men rent spontant känns det som att Audi får vara en fruktansvärt mycket bättre bil för att kompensera utseendet in och utvändigt på den lille från Stuttgart. Jag tycker tekniken under skalet är det viktigaste när man köper en bil och kör hellre en ful bil som är rejäl på alla vis än en snygg "skitbil". Men att man gillar vad man ser har också en viss betydelse, och jag har inte läst något direkt negativt om nya A-klass. Audi kanske (Med betoning på kanske) är bättre men hur stor kan skillnaden i så fall vara? //Bjersér |
|
|
Sätter nog hellre en peng på A-klassen är nya A3:an. Audi har fastnat i samma spår som BMW gjorde i början på 90-talet; man vet precis hur en Audi ser ut innan spionbilderna har kommit ut... Dessutom är A-klassen en väldigt trevlig bil att köra! Snygg inredning dessutom. Man har fått en briljant chefsdesigner i Gorden Wagener och det är kul att MB hittat tillbaka till ett vinnande spår efter ett par bedrövliga år, både avseende utseende exteriört, interiört och upplevd kvalitet. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Nya A3 spöar A-klass i Teknikens Värld - ett test som gjordes långt efter mitt inlägg i September :-) Även om A3 verkar kompetent - den ser ju nästan likadan ut som den gamla. Men det går ju bra för Audi så uppenbarligen funkar det att play-it-safe för designavdelningen... Kul att MB (och även BMW) vågar ta ut svängarna i designen lite mer även om nog jag själv skulle valt Audin (eller Golf) om jag skulle välja mellan bilarna. |
|
|
Narvselius; Tror du på fullaste allvar Audi inte kan designa annorlunda, om de så skulle önska?? De har en tydlig designstrategi, som går bla ut på just igenkänning - och så länge den fungerar så väl som den gör, bevisar det ju klart & tydligt att du har helt fel! Och ändå sitter du här på AP och tycker dig veta bättre än en stab av internationell design-elit, DET är humor.... :) |
|
|
Oj någon som vaknade på fel sida?! :) Design är alltid vanskligt att diskutera, det är ju per definition subjektivt. Att Audi säljer bra bevisar möjligen att designen inte är misslyckad men det betyder samtidigt inte att den är lyckad! Den kan sälja bra trots designen... Tycker personligen att nya A3an ser väldigt tråkig ut. Förmodligen en bra och "förnuftig" bil men knappast spännande design. Med sportbacken tror jag de lyckats hitta en nisch som skulle kunna attrahera en del, skulle själv inte ha något emot den. Håller för övrigt med Narvselius att det är kul att Mercedes verkar vara på rätt spår igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.