|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ett sportsystem åkte på för några dagar sen, efter en liten längre resa med bimmern så är jag lite trött på brum brummandet i coupén. Går det att isolera på nåt sätt så att det fortfarande låter så dör skönt från avgassystemet men inte inne i coupén?? Vart ska jag placera isoleringsmattorna? mm... MVH | |
| Jag har funderat på samma sak men min iS. Det verkar som det är främst i bagageutrymmet mullret kommer in. Om jag fäller fram baksätet så låter det mycket kraftigare. Så jag skulle tro att en ljudisolering av bagagerummet (ovanför bakre ljuddämparen) och reservhjulsbaljan kan hjälpa en del. Hör gärna av dej med resultat om du testar nån variant. | |
|
Pröva med att linda "coolwrap" omkring ljuddämparna..........sk avgasgrenrörsisoleringsband........... (långt namn) Kanske funkar..........men det är rätt så dyrt att anförskaffa........... |
|
|
Hej, Jag trodde att denna tråd att hade raderats. Råkade skriva en ni tråd om samma ämne :( Jag har köpt asfaltsmattor och vanliga isoleringsmattor från Micro. Ska klippa ock strategiskt placera ut dem. Återkommer med resultat imorron fm. MVH |
|
|
prova att överrösta ljudet med musik från stereon =) Finns på icq: 60288954 |
|
|
Hej Isolerat nu. Klippte och placerade mattorna väldigt bra, det hjälpte fast det behövs lite mera isolering, under baksätet, under mattorna fram och bak samt kanske i bakre sidokåperna. MVH |
|
| Space-X-plorer hehe... det är ju en enkel lösning på det. Fast jag gillar att glida soft med hög standard :D | |
|
Hej Jag har isolerat bort det mesta som kommer ifrån bagageutrymmet. Men det kommer fortfarande mkt brumbrum från främre dämparen, den under säterna. Nån som har någe förslag på hur jag kan få bort ljudet på smidigaste sätt? Det låter som man trampa på gasen med för hög växel nu. Ett dovt störande ljud. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.