AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.135

Ta bort alla interiörpaneler. Hur?

Jo
30
Jonas_325
520d F11 -12
Tja!
Undrar hur man tar bort (i mitt fall borstad aluminium) panelerna. Dörrpanelerna vet jag, men hur sitter det fast runt växelspaken, myntfacket (askkopp)? De som sitter på instrumentbrädan vid fläktutblås är väl bara att klicka loss med hjälp av plastkil? Har sökt på youtube men inte hittat.
Tacksam för svar!
Mvh Jonas
Jo
30
Jonas_325
520d F11 -12
Glömde skriva att det gäller en BMW 325d -07 e91
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ofta sitter dom skruvade.

På E39 är det iaf så att man ploppar upp hållaren runt växelspaken så finns det några skruvar där som man tar bort.

Fast på E39 måste man även montera boirt ganska mkt, såsom armstödet osv för att komma åt alla skruvar tror det är liknande lösning.
Kolla denna om det hjälper.

Länk

/Martin
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om jag minns rätt måste du dra upp damasken runt växelspaken (dra försiktigt men bestämt rakt upp i damasken) för att komma åt de två skruvar som sitter där under.

Panelerna på instrumentbrädan sitter intryckta rakt in och sitter fast med piggar som går in i clips med hål i - de tar du bort genom att försiktigt använda en plastkil eller liknande föremål som ej är gjort i metall (repar/skadar listerna).
Listen över handskfacket låser fast listen som sitter runt radion - så börja med den stora över handskfacket.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
På 320d -011 sitter mitt konsolen nedtryck i clips,två där bak,två i framkant
myntfack,tvåfram kant växelspak hålet,två i höjd med askkoppen så ta en
plastkil i kanten från förarstolen.jag började där bak och gick försiktigt framåt
satt inte så hårt.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ooops, trodde att det var en E46:a som det gällde...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.