|
|
|
|---|---|
|
Nu är de såhär att i min ny inköpta M5 så har nog nån tankgivare gett upp. Med tanke på att mätaren åker upp o ner mellan tom o halv tank. Då undrar jag om de är nån som har art nr på dessa givare? Har letat efter dessa utan framgång. Och nån fin beskrivning på hur jag kommer åt dem :) | |
| Kolla här, Länk | |
|
kanon! Den sidan kan va bra o ha. Tackar. Nu hitta jag bara nivåsensor Höger. Borde det inte finnas en till? fast de kanske e andra 5 serie modeller som har dubbla Länk |
|
| finns en på båda sidor tanken. | |
|
Ok. E de bara jag som ser dåligt eller finns de en till på oem sidan? Jag mätte den på förar sidan fick den till 238ohm o de är mellan halv o tre kvarts tank. Men hur får jag bort kontaktstycket på passagerar sidan? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk På passagerarsidan sitter nivågivaren ihop med bränslepumpen på förarsidan sitter den ihop med sågstrulspumpen som pumpar internt mellan tankhalvorna och drivs av returtrycket. Försiktighet när du meckar med detta så du får ihop allt korrekt. 238Ohm kan nog vara relevant med din tankmängd har för mig att det ska vara 40-70ohm med tom tank , jag har lagt in dessa värden flera ggr i forumet men kommer inte ihåg värdet för full tank 450-470ohm kanske. Du får mäta på andra sidan och se vilket värde du får där, kan ju vara jord, kontaktfel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
okej. tackar! hur får man bort k-stycket på höger sida? vill inte bryta allt för mycket. försökte få loss den men vågade inte riktigt ta i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.