AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

bmw e87vs e46 Vilken upplever ni som tystast?

vilken bil upplever ni tystast e46 eller e87? Min pappa funderar på att köpa en e87. Han har haft e46 innan. Han tycker det är viktigt att bilen är tyst.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
... om han väljer en E87:a med 16" däck så kan den vara rätt så tyst men så himla stor skillnad är det inte gentemot E46:an, tycker jag. Han vill inte ha en E9x:a, eller han tycker att den är för stor?

----
BMW CS #6212
Bl
17
Blorf
320iA Touring -06
Som Narvselius säger tror jag också att det beror mer på däcken än hur stor skillnad det är på bilarna. Däremot tycker jag personligen att E87 klart är att föredra. Jag tycker att den känns mer välbyggd, framförallt när det gäller körkänsla och chassi.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag äger båda modellerna.
Först vill jag säga att vill man ha en TYST bil så väljer man nåt helt annat (större).

Jämför vi båda bilarna med standarddäck (16tum) så är E87 lite tystare än E46 sedan och ganska mycket tystare än E46 touring som jag har. (premiumdäck på båda)

Jag har 18 tummare och M-sport chassi på på E87an och den går ändå tystare än vår E46 touring med standard chassi/däck.

Satsa på en E87 LCI.
Först tyckte jag inte det var nån större skillnad men efter ett tag märker man att E87 LCI är så E87 skulle varit från början, mkt mer gedigen, typ bättre ihopskruvad.

/Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.