|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det är någon som har monterat infällbar dragkrok på e39 sedan med M-paket utan att behöva täcklucka på nederdelen av stötfångaren. Finns ju sådan variant av drag till t.ex e60 även e39 utan M-paket. Har sökt på nätet efter bilder/info men hittar bara bilar med lucka. mvh anders | |
|
Infällbar dragkrok till E39, finns det? Eller menar du en avtagbar dragkrok? Det blir nog svårt att hitta en avtagbar dragkrok som inte kräver någon täcklucka. |
|
| Kolla med dragkulan.se, jag hörde mig för om pris till min E39 touring med M-paket. Jag fick pris på ca 7500,- monterat och klart. Det var en avtagbar med "svanhals". | |
|
Menar avtagbar inte infällbar, fel skrivet av mig sorry! nadaluc: Svanhals är den modellen jag söker men kräver den lucka på m-paketet? Finns ju westfalia, bosal etc. mvh |
|
|
Dutta: Jag är hyfsat säker på att du inte kommer ifrån täckluckan oavsett vilken avtagbar dragkrok du väljer. Är det något fel på att ha täcklucka? |
|
|
Chris87: Inget fel i med täcklock men kan man slippa den plastbiten ser det ju bättre ut, lösningen finns till bilar utan m-paket. mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen täcklucka :) Länk Bosal dock inte Mpaket. Men kroken stoppas i rakt underifrån så man behöver enbart såg ur på undersidan av plasten. Kanske funkar med Mpakt osså eller så man kanske får byta hela diffusern där bak (svarta plasbiten) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| M-sportstötfångaren har en annan utformning nertill vilket gör att täckluckan krävs. | |
|
Det är Hassos lösning av draget jag är ute efter..Får väl bli en lucka eller så får man fundera ut nåt annat.. mvh |
|
|
Hej! Angående avtagbart drag till Bmw E39 Touring så finns det krok som passar bilen utan att behöva såga något synligt hål!! Men detta gäller enbart touring modeller! Kroken kommer från Bosal o heter 021-793 och finns att köpa hos bla www.meca.se eller www.dragkulan.se där står även info om att kroken ej passar bilar med M-paket men detta stämmer inte. På en bil med M paket så passar kroken likadant som på en vanlig kombi. Ett enkelt hål i under kant på ca 25cm långt o 10 cm djupt,nästan hela vägen ut till där stötfångaren bockas uppåt. Har vetskapen o har monterat säkert 100talet. Är ni tveksamma så ring mig 070-5476912 Lars Persson www.dragkulan.se Jimbonelly |
|
| Jag har original Westfalia avtagbart drag på min touring men där sitter kroken och kontakten bakom en lucka eftersom kjolen sitter i vägen annars, jimonelly ett hål på 25x10cm låter rätt passande. Men nog syns väl det bakifrån på lite avstånd? | |
|
Även Westfaliakroken stoppas i rakt underifrån men på E39T men M-paket så behöver man byta till en diffuser med lucka. Inget behöver sågas och luckan är nästan osynlig Länk. Då diffusern går ganska djupt in och bara avslutas av ett par cm bakkjol så har jag svårt att se vad det är som sågas 25x10 cm i bakkjolen? Det måste väl vara där diffusern sitter eller är det mellan diffuser och där bakkjolen svänger uppåt? Ett sådan hål måste väl i så fall synas ganska tydligt? ___ //Ulf |
|
|
Vad skiljer en touring från sedanen om man pratar akter partiet är kofångaren trångare på sedanen innanför? Finns det fasta drag för m-paket? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.