|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tycker jag har sökt runt utan att hitta några riktiga svar.. Är på jakt efter coilovers till min 540 e39. -00 med sportchassi. Verkar vara problem att hitta till dessa? Överallt står det typ "passar inte m-chassi"... Varför? Vad skiljer? Vad är det som skiljer mellan touring och sedanen? Med vänlig hälsning, Christofer | |
|
Mig veterligen så skiljer inget på fästen osv mellan m-chassi och standard på sedanen. Det går att montera coilovers från en 6-cyl e39 om du skaffar topplagringarna från en också. Detta har jag själv erfarat då jag fick fel coilovers skickade till mig, vilket löstes med att de skickade andra topplagringar. Företaget som jag handlade av försökte även hävda att anledningen till att det finns olika coilovers till v8 och 6-cyl är pga att framaxellasten är högre på v8 - därför godkänns de inte till 535/540 av TÜV. Därför kan tillverkarna inte sälja ett och samma kit till alla e39 i Tyskland. Frågan är ju vilken prisklass du har tänkt dig. Ska du köpa ett "riktigt" kit för lite mer pengar, så borde du nog satsa på ett som är speciellt utvecklat för just din modell. För att vara säker på att de inte slits i förtid helt enkelt. Fast du kanske har en touring? |
|
| Okej. Nej jag förstår verkligen inte vad som skulle kunna skilja.. Men som sagt vart man än läser i stort sett står det att det inte passar på m-chassi... Letar efter ett par coilovers för några 1000lappar bara. Har en sedan. Men hittat ett par på nätet men killen som säljer är inte säker på om det var till sedan eller touring. Jädra knepigt detta skulle vara då:/ | |
|
Välj å vraka du kommer garanterat att hitta här: Länk Har du en Touring eller sedan? Har du nivåreglering? |
|
| Såg nu att du har sedan :) | |
|
Kanon där ska jag leta! Men som sagt har ju en sedan. Vad skiljer touring mot sedan? Har även frågat ett antal försäljare som även dom hävdar att det inte passar m-chassi:/ nivårrglering tror jag inte att jag har. Ska kolla det närmare. Isf räcker det som jag förstått det att sätta fram? |
|
|
Letar fortfarande och ingen tycks kunna hjälpa mig:( ska det verkligen spela sådan roll att man har m-chassi? Har ju sett en del m5:or med coilovers så borde ju gå? Men inte kan man behöva köpa ett par över 10000? Mvh Christofer |
|
|
Har du luftfjädring bak? Då programerar du ner den hos din närmsta bmw åf. Å fram lär väl alla e39 passa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.