AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.928

Nybilsägare 320dA M

Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Hej!
Kan stolt säga att jag till december ska få min nya pärla!
Min andra BMW i mitt korta liv, denna gång blir det en rent ny!
Funderar lite kring Head-up display, är det något att ha? Värt pengarna?

Annars har jag bilen helt klart för mig :-) Blir ännu en blå bil (Estriol?) Första diesel och första automat för min del.

Jag känner att denna bil blir perfekt för mig, många av er ägare till denna fina bil som håller med.
Ha en toppenkväll (Sverige vinner 2-1 ;-)

//BMW, När Du Älskar Att Köra
Bl
17
Blorf
320iA Touring -06
Du kommer inte bli besviken på din bil. M paket, diesel och automat är alla tre väldigt bra val. Inte minst diesel och automat, hur trist som helst att sitta och rycka i den förbannade spaken mellan säterna på en manuellt växlad bil.
Jag vet inte vad head-up display kostar till din bil men skulle tro att den kostar minst 7000:- och då tycker jag inte att det är värt det. Det är en häftig finess men den fyller ingen funktion som man saknar.
Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Det var just det jag tänkte, en häftig pryl. Jag tog minne i stolen istället, kändes som ett lättare val.
Nu kan jag inget annat än vänta tills december! Blir en svår väntan...tur det finns ett grymt forum och ännu bättre människor som gör inlägg!

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Ja... Köper man diesel kan man lika gärna ta automat också... :(

/Jonas
Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Kändes som ett givet val, har provkört 120d med automat och en med manuell, kändes för tråkigt att behöva växla gång på gång med manuell.

Paddlar på ratten, ifall jag får ett ryck ;-)

Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Då var det dags igen!
Visst kan jag välja att trimma min nya 320d med BMW's egna "M Performance power kit" och ända få bilen miljöklassad?

Konstigt resultat i matchen 2-0...en siffra var rätt åtminstone ;-)

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Haha, "HUD fyller ingen funktion du saknar". Är det skrivet av någon som haft HUD?

Jag beställde det till min och det är en av grejerna jag ser verkligen ser fram emot just därför att den har en klart påvisbart effekt på körningen. Inget mer titta neråt för hastigheten eller titta höger för navigation, radio, telefon etc etc. Tycker du handsfree är meningslöst med?
Ki
32
Kimski89
120i -07 M-sport
Ja, det kan man fråga sig om det är.
Lägga 10 000 till för den funktionen känns inget vidare kul. Lägger de pengarna på att trimma bilen ;-) vem behöver ha koll på hur snabbt man kör? Eller vem som ringer, bara att svara :-)

Klart den fyller en funktion, hade gärna velat ha den...vill bara komma på en ursäkt att inte lägga till den!! Hehe

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Jag kan hålla med om att den blir mycket tråkigare utan prof nav till och då ökar ju kostnaden markant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.