|
|
|
|---|---|
|
Hej! efter totalt stopp i min vevhusvent så har jag nu demonterat hela vevhusventilationen och ska montera det nya men såg aoch bad om isoltt rör/ventil inte är isolerade. köpte allt på BMW och bad om isolerade rör/ventil men han sa att det bara fanns en sort, blev lite fundersam eftersom folk har skrivit att dem har köpt isolerade. Min fråga är hur lång livslängd där är utan isolering ungefär och om det räcker att ta vulktejp/isoleringsrör och isolera med eller man ska ha isolerad ventil också? Mvh | |
| Anslutningsdonen är inte isolerade. Slangarna är isolerade. | |
| Okej, alltså bara rören som är isolerad och inte ventilen? då räcker det kanske bara att isolera rören? | |
| Det finns bara en sort till M52 så reservdelskillen hade rätt. Rören och cyklonen finns både isolerade och oisolerade till M54. | |
|
M52 fryser inte ofta. Titta på M54 delarna så ser du hur du kan bygga om M52 delarna, det handlar mest om försök att isolera för att få mindre kondens inne i rören. Jag vet av egen erfarenhet att återledningsröret ner till tråget har några Xmm mer isolering på M54 som reservdel till årgång 02. Du kan linda lite värmetråd kring rören och göra en enkel koppling för att få lite värme där när det är som kallast så att det inte fryser. Det är så bmw gjort i motorgenerationen N52 som kom efter M54. Verkar fungera bättre. |
|
| Jag monterade rören och cyklonen som är isolerade för M54 i min M52Tu och det passade perfekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.