|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Leon_Azzaro: omlackad front är inte ovanligt och "stenfall" är förmodligen stenskott. När jag skulle köpa en 530 för många år sedan så berättade säljaren i telefon att bilen hade "damages from rocks" vilket visade sig vara en ganska normal front på en bil som rullat 7.000 mil. 3 ägare är i och för sig inget farligt men det är ganska ovanligt att Premium Selection har så många. Premium Selection innebär ju att bilen gått igenom ett stort antal kontrollpunkter samt att servicepunkter som bilen anger ska inträffa inom typ 1000 mil / 12 månader ska utföras redan nu så att köparen inte ska behöva lämna in bilen på ett tag. Dessutom har du 12 mån garanti som täcker en hel del. Den svarta 535:an ser fin ut dock är det in en 10:a utan en 09:a. Ger du ett något lägre bud och visar att du är seriös och har pengarna klara så är det nog inte omöjligt att säljaren accepterar. Det dyker alltid upp spekulanter som ska fixa med lån eller sälja en annan bil först och oftast rinner det ut i sanden...vilket förhoppningsvis säljaren är medveten om. ___ //Ulf |
|
|
Hej Ulf! Tack för att du tar dig tid och svarar. Säljaren förklarade att det är tydligen stenskott vilket jag köper. Ovanligt med 3 ägare för Premium Selection så därför jag undrade. Jag kommer inte köra så mycket så den extra bränsleförbrukningen är försumbar för mig när det gäller valet mellan 535d och 550. Dock vill jag säkert byta bil om 2 års tid och vill inte förlora hiskeligt med pengar och importbilar verkar ha dåligt anseende här i Sverige. Dock så har säljaren gått ner till 32500 och jag har krävt att de omprogrammerar gps:n. Är du nöjd med din bil? Hur gjorde du med programvaran i bilen, fick du den på svenska? Slutligen ett stort tack till alla andra som också tar sig tid och svarar på mina frågor. |
|
| Omlack av front är lugnt så länge den inte varit krockat. Min E61'a är inne för lack just nu av främre stötfångare efter 10k motorvägsmil på två år... ;-) Ser fram emot att hämta den imorn! | |
|
Jag har inte fått något omprogrammerat i min utan kör på engelska, visste inte ens att det gick att få på svenska. Vad är det som ändras? Menyer och Navirösten? Jag är väldigt nöjd men min bil och har inte haft några större problem. Har dock bara kört ca. 1300 mil på 1,5 år med den. ___ //Ulf |
|
|
Leon Azzaro Programmer har inte hårddiskbaserad navi i sin 550..därför kan han inte få svenska språkversionen. Och är säljaren en bilfirma så kan du fixa svensk språkversion till bilen,men är säljaren privat,så kan du inte kräva det..då får du fixa det på egen hand..lämna in den till närmaste BMW ÅF,eller ifall du känner nån som har BMW ICOM,ISTA,ISIS |
|
|
Du menar så här-- Länk tog inte mer än 15-20 min för den tyska BMW handlaren,så de borde max ta 1 timme för en svensk BMW ÅF:) |
|
|
Länk Länk Länk |
|
|
Tack för hjälpen alla! Tack Bianca! |
|
|
Bianca: bilen som han är intresserad av är också en 08:a (om jag inte missförstod vilken bil han kunde får för 32'€) så den lär ju inte heller ha hårddiskbaserad Navi. ___ //Ulf |
|
| Helt rätt Programmer.. | |
|
Köpte du någon bil? /Anders |
|
| Tycker 550:n är en sanslöst bra bil. Uppdaterade skivorna i Navin häromdagen, inga problem alls med den DVD:baserade. | |
|
Leon Azzaro.. vad sägs om denna...lågmilare+väl utr Länk En Le Mans blå:) PS-bil Länk Här är en 550 med den nya hårddiskbaserade navin.. På denna kan du få svensk språkversion+ ytterligare 14 språk om du vill:) Länk |
|
|
Zog...Idrive navin är väl helt O.K...men den går inte jämföra med den nya.. Det jag tyckte var rent ut sagt dåligt,i farsans gamla 530IAM-2005 att han skulle du till typ Danmark,och ville använda GPSen,så var man tvungen att byta från DVD3 till DVD2..bara ett exempel..ett irriterande sådant:) Det behöver jag som tur,inte göra i min navi pro.. Nya har lite coola funktioner,såsom att när de börjar bli mörkt,så ändrar den automatiskt till nattläget... 3D byggnader m.m:) Sen hårddisknavin kom så är det Intel som står för hårdvaran,och inte Siemens/Blaupunkt som de varit tidigare i alla år Länk |
|
|
Absolut så är den HDD baserade Navin att föredra. Snabbare, mer funktioner etc men nackdelen är att man inte kan uppgradera skivorna lika enkelt själv. Men att uppgradera till en HDD från Navi Prof för 20,000 kr för att få nattläge eller slippa byta skiva om man åker utanför Sverige som i mitt fall troligen inte kommer ske, så känns det inte befogat. Om jag kritiskt skall granska Navi Professional DVD i min E61 så är det : - Man kan inte söka på gatan direkt alla gånger, speciellt inte om man har fel stad i av misstag. Det tar alltså lite längre tid att mata in en adress om man måste slå in land, stad sedan gata. - Den tar lite längre tid på sig att hitta adresser då den är just DVD baserad. Inför framtiden: - Jag skulle gärna se en koppling till Eniro eller liknande så man kan söka på namn och företagsnamn och få upp en adress genom det. T ex söka på "elgiganten", "kungens kurva" och vips så kommer en route upp dit. Eller söka på Nils Nilsson i Eskilstuna och få upp hans adress och välja den. Nattläget fanns i min gamla Volvo men jag tycker det var rätt sunkigt, tråkigare färger etc. Gillade det inte alls + det slogs i ibland på dagen om det var mulet och mörkt ute trots att det var mitt på dagen. Sedan när man åkte ur en tunnel eller om solen kikade fram så blev det dagläge igen. Lite irriterande. |
|
|
Om min vindruta spricker eller får en massa stenskott så skall jag överväga en uppgradering till HUD dock, det verkar smidigt! Men det är 20k minst för den eftermonteringen så det får man fundera lite på en del först eller se till att få det i nästa BMW man köper. Vad säger ni som har HUD - nice to have eller need to have ? |
|
|
jag nämnde inget om att byta till en HDD från en navi pro idrive nattläget tycker jag är coolt..har själv lagt in de i min Länk att din navi är seg,beror nog på att du kanske har för gammal mjukvara..farsan märkte en förbättring efter updaten faktiskt.. + för idriven var att den är riktigt snabb i realtiden på kartan..beror på fiberoptiken,men sett till grafiken,så tycker jag att det inte är en förbättring mot MK4 DVD |
|
|
Head Up displayen+blåtand är dom 2 bästa options,enligt farsan... HUD hade han både i gamla e60,samt så har han de i sin nya..dock förbättrad/uppdaterad variant av HUD.. |
|
| räcker inte med att bara byta vindruta:) om de vore så enkelt:) | |
| Ne jag vet, man måste dit men del del mer saker + uppdatera IDrive så det är ett rätt stort ingrepp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.