AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

Vågar man köpa en rostig E46 -98 ?

Att E46 har seriösa rostbekymmer på skärmar, dörrar och huv har jag förstått efter lite surfande på detta eminenta forum + själv tittat på några E46 coupér samt ring på ett antal där alla har haft rost på de klassiska ställerna. Skall inte överdriva men E46 verkar vara mycket rostkänslig - är det mercedes 99-02 varning?

Min fråga, finns det några erfarenhet att rosten sedan (hyfsat snabbt) dyker upp på bärande delar/golv eller andra jobbigare ställen?. Personligen kan jag leva med att behöva fixa lite rost på skärmar, dörrar som man sedan garagelackar själv då jag tänkt använda bilen som andrabil/vid banträffar. Vill inte så gärna svetsa lådor, balkar, golv etc Eller kommer en redan rostig E46 coupe -98 utvecklas till långt och kontinuerligt rostfixande på nya ställen?

Är det bättre att satsa på en E36 även fast dessa är gamla nu, E36orna borde betyda mer chans för rost i bärande delar ?

bm
114
bmw36
328 e46
Hej!
Vill du ha en rostfri e46 får du nästan kolla efter en som är importerad och som inte gått i snö eller så fuktigt väder, men i sverige är det saltet som äter upp bilarna, har en 328 e46 som är italien importerad finns inte en fläck förutom en liten kant längst bak i vänster skärmen på ca 1x1 cm men annars inget.
Tror den ska ut på blocket ganska snart då jag börjat pendla 20 mil om dagen så tror det blir en diesel!
Mvh
ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Hej!

Det är en väldigt svår fråga att besvara, du måste tänka på att det är en 14år gammal bil, självklart kommer det finnas rost i många fall. Detta är oavsett om du kollar på e46 eller e36, eller något annat bilmärke för den delen.

Om du har bestämt dig för en sådan och inte har några andra "nyare" alternativ så tycker jag inte du ska vara rädd för att slå till.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.