AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.100

Belkin Bluetooth Music Receiver till Aux i E61

Hej. Jag funderar på att ansluta en Belkin Bluetooth Music Receiver till mitt AUX uttag i min BMW E61-08.
Samtidigt är min mobil synkad via bilens telefonsystem.

Skulle den kombinationen fungera?

//Jimjam

Be
67
BeroT
X3 xDrive30e -20
Hej,
Har du tänkt strömma musik från telefonen via Belkin och sköta samtalen via bilens system? I så fall måste du ha en telefon som kan skilja få dessa funktioner.

/BeroT
Det var min förhoppning. Misstänker att det inte går att synka två enheter samtidigt.

//Jimjam
Be
67
BeroT
X3 xDrive30e -20
Som jag skrev; Det beror på vad du har för lur. Min HTC kan skilja på musik och samtalsenheter när den är i bil-läge (oavsett vilka profiler de annonserar). Har dock inte sett den funktionen på telefoner från någon annan tillverkare.
Eftersom du frågar som du gör antar jag att BTn i din bil enbart har handsfree-profil? I så fall kan det finnas en (liten) möjlighet att telefonen skulle kunna synka parallellt med en BT-enhet som enbart kan spela upp ljud. Jag har dock inga förslag på någon sådan som fungerar i bil. Belkin har annars en för att ansluta till hemmaljudanläggningen, men den vill ha andra spänningar. Aircasten har ju både handsfree och musik-profil så där lär det bli konflikt om HF-funktionen med de flesta telefoner. Men som sagt, i slutändan hänger det på vad telefonen klarar av.

/BeroT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.