|
|
|
|---|---|
|
Hej De händer ibland när man är ute och kör. Gasar upp till ex. 3000 varv och ska växla så vill inte motorn varva ner. Om jag sen häller kopplingen nere kan den stå på 3000 varv hur länge som helst, i alla fall så länge mitt tålamod räcker. Jag har även upptäck en magisk hastighet, 25km/h. Lägger i friläget och låter bilen rulla till 25km/h så varvar bilen ner till normal tomgång. Om jag inte varvar över 1500varv så går den tillbaka till normal tomgång. Stillastående och gasar så går den tillbaka till normal tomgång. Vad kan de vara för fel? MvH KristianP | |
|
uppdatering.. Har även upplevt den väldigt slö under 4000 varv. Kommer som en liten spark då och ännu en spark vid 6000varv. Körde mot en kompis, original e36 320i 150hk som vägde 1560kg. Jag, 1500 och ska ha 170hk..... Hade inte en chans.. 30-40 meter efter när jag har nåt ca 80km/. Gått över med startgas på spridartätningar och försökt hitta någon trasig slang. Testat att köra utan luftfilter och gjort rent lmm. En felkod: Mekaniskt fel vanos Har bytt vanos enheten. Ingen som helst skillnad. Kan slita ur kontakten till solenoiden, ingen som helst skillnad. Sen satte jag en extra jord till solenoiden. Då lite rappare, svarar lite bättre på gas och man kan köra iväg från stillastående mycket enklare. Men fortfarande ingen som helst prestanda skillnad. För övrigt är bilen välskött och rullat 17600mil. mvh.... |
|
| Har även bytt kamlägesgivaren | |
|
Komptest, alla var på 10bar förutom en 9,8bar. Helt okey! Stiftena däremot visade att bilen går för snålt... Vad tror ni? Elektroniskt fel eller soppa system? Hur är de med bränslepumpar, endast en i tanken eller finns det även en extern? Kom igen folk.... mvh |
|
|
Hej Gör ett nytt försök på detta forumet..... Gashäng/tomgångs problemet och den magiska hastigheten har försvunnit. Vet inte exakt va orsaken var, smuts i lmm eller ett insugsläckage. Fick tag på en original luftburk, wow....... Nu drar bilen mycket bättre på låga varv och gassvaret blev mycket piggare. Nu läger vi de bakom oss och fokuserar på min vanos. De finns ström fram till solenioden och de är inga kortslutningar. Kopplar en extra jord och direkt till motorn och kör bilen så drar bilen mycket bättre på låga varv. Så mekaniskt sätt verkar vanosen att fungera??? Ska solenioden vara aktiverad på lägre varv eller tvärt om? Hur hittar jag ett elschemma till min bil? mvh KristianP |
|
|
här finns det: Länk FAF |
|
| Den sidan var klockren. Tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.