|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om man kan eftermontera luftbälgarna på E39 touring? Eller är det annan bakvagnsbrygga eller så? Hade ju varit trevligt att kunna justera höjden. Resten av nivåregleringen är inte så noga att ha som original, det finns ju andra lösningar. om originalmontage är komplicerat. Sedan skulle man ju vilja ha luftbälgar fram också :-) Så man kan lägga den platt på marken när man parkerat. /Mats J | |
| Får man fråga anledningen till att du vill göra detta : ) ? | |
|
Skrev jag inte det? "Så man kan lägga den platt på marken när man parkerat." Dessutom kan jag inte köra med en sänkt bil för sista biten väg hem är rätt dålig. Vill kunna sänka när det passar. På vintern är det ju bra med lite högre. Höjdstyrningen får man ordna, jag vet lite trix :-) /Mats J |
|
|
Det är en tanke jag haft också. När det finns givare, styrdon och hela kitet. Varför finns det inga regleringsmöjligheter? Möjligen är det inte tillåtet eller? Men det finns väl hel del gamla Cittror som kan ställas hut som helst. Vissa kan man ju t.o.m. lyfta ett hjul, så de står kvar på tre :) Förövrigt har även jag endast spiralfjädrar bak på min touring. |
|
|
Tricket med höjdinställning är att ha en ställbar längd på höjdgivarens stag. På lastbilstrailers jag konstruerade så sattes en liten luftcylinder istället för stången, då kan man lätt ändra längden på stången med lite tryckluft :-) Därmed ändras körhöjden direkt. Så enklast är att ta reglerventil från trailer och hoppa över elektroniken. Bara använda BMW originalbälgar (om dom passar i en bil för spiralfjädrar, det var därför jag startade tråden) och vilken kompressor som helst för 12V. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.