|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt tändningslås på min 318ti -95 krånglar till och från. Jag kan vrida runt nyckeln flera varv ibland innan det går att få på tändningen. Vad beror det på? Är det byte av tändlåset som gäller eller går det att fixa? MVH Niklas | |
|
Såg nu att det fanns lite trådar om det där. 850:- skulle Bmw i Gävle ha för ett nytt tändningslås. Men dom ville inte alls byta bara tändningslåset utan dom ville byta både ratt och tändningslås för 3800:- Nu snurrar nyckeln hela tiden och får den inte alls att hoppa i rätt läge och rattlåset är i. Hur f-n löser man det då. Går rattlåset att ta bort på nåt sätt. Måste man ha ett fungerande rattlås på besiktningen. |
|
| Det löser sig. Har lyckats pilla ur låset och ett nytt är beställt. | |
| Byt även rattlåset som BMW föreslog. Min nyckel snurrade ibland (typ 5 gåner av 100), bytte både cylinder o rattlås för att vara på den säkra sidan. I regel går det att få nyckeln/cylindern att "fästa", man får trixa lite, eller vända på nyckeln...Men förr eller senare snurrar det bara, så byt i tid. | |
|
Ja jag lyckade få låset att fästa till slut så då passade jag på att plocka ur det. Har fått det nya låset på plats också så nu funkar allt bra igen. Men jag blev riktigt irriterad över bemötandet/attityden på en viss märkesverkstad. Totalt ointresserade av att ge mig råd/tips över ett annat problem jag har med bilen och då har jag precis köpt en massa grejor av dom. Verkade mest irriterade över att man inte lämnar in bilen och låter dom fixa den. |
|
|
Hejsan! Jag har en BMW 328i Coupe E36 98 med samma fel att låset bara snurrar. När jag var ut och åkte med bilen och skulle stanna och stänga av den så gick det inte att vrida av motorn med nyckeln. Nyckeln i sin tur gick att ta ur så man kunde köra med bilen igång utan att ha nyckeln i då tändningslåset har låst sig i kör läget och jag var tvungen att köra hem bilen och döda den med motorstopp och sen drog jag ur batteriet. Men jag tänkte ju ta ut låset och byta ut det men jag undrar då om det är någon om har något bra tips och knep för hur man ska dra ut tändningslåset så man kan byta delar/köpa nyss. Med vänlig hälsning Lloyden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.