|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett brådskande problem. Nån som vet hur man lägger i neutral växeln på en x5 e70? Den går inte att starta och står illa till så jag skulle behöva rulla den en bit åt sidan. Har provat med tändningen på men det går inte. Lite svårt att knuffa 2ton skrot med låsta hjul.... Nån som vet?? Fredrik | |
|
På min gamla Mercedes med automatlåda måste man ha tändingen i läge "2" (precis innan den startar) och samtidigt trycka ner bromsen som man lägger ur "P-läget". Så prova att pressa ner bromspedalen när du flyttar växelväljaren/spaken! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om det är den nya elektroniska spaken så funkar inte det. Men har du kollat instruktionsboken? Det finns ett avsnitt om bogsering iaf och det gör man ju vanligen inte i P... ------- //Lövet |
|
|
Har kollat instruktionsboken och bilen får ju nte bogseras och det är det enda som står. Får väl ta hit en bärgare eller kranbil som får flytta på liket då. Tur att den inte dog mitt i en korsning eller liknande... Vilket skit.. Tack för svaren... Fredrik |
|
|
Så här gör man på X5:an. Länk |
|
|
Tydligen har dom bort den funktionen på nyare x5 för när jag gjorde som filmen visade och tog bort plastbrickan så fanns det inget att sätta verktyget i, bara en blank bricka. Nu vart det bärgning på den så problemet är löst. Tills nästa gång bilen brakar och man står i en korsning eller rondell:) Fredrik |
|
| men vad fanns under den blanka brickan, that´s the miljon dollar question....:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.