|
|
|
|---|---|
| Någon som kan det där och vill göra det för nån slant eller hjälpa till ? eller annars vart får man hjälp med sånt? | |
|
BMW hjälper nog jättegärna till att kontrollera/dra åt bultarna.. Eller egentligen vilken verkstad som helst. Mvh Janne. |
|
| Okej tack vet du vad det kan kosta ungefär? | |
|
Tja, det blir troligen debiterat som en oljeservice + packningsbyte tråg...typ. Vet inte vad det kan kosta, men misstänker att BMW verkstäder vill ha 5-6 papp och någon bra "allbilsverkstad" någon tusenlapp mindre...gissningsvis. Beror också lite på hur du vill göra med oljan..köpa själv eller låta verkstaden fixa oljan åt dig etc etc. Du kan även prova "sök inlägg" här på forumet, det borde väl vara någon annan än du som haft denna frågeställning tidigare...kan man tycka. Mvh Janne. |
|
|
För en mekaniker som vet vad han gör så tar jobbet absolut max 30min, inkl rast. Tillsammans med uppkörning av bilen på lyft och oljebyte 1h. Arbete 1h* 1000kr (ej märkesverkstad) Olja 7.5* 150, 1125kr Filter 200 kr Packning 200kr 2525kr |
|
|
Janne T; aa misstänkte att det skulle va nåt sånt lite dyrt tycker jag med tanke på vad som ska göras såg Gör-det-själv inlägget om just det här o det ser inte jätte svårt ut men jag har inte mekat så mycket så undviker att leka själv. Japmax: det där låter som nåt jag är ute efter men vet inte riktigt vem eller vilken verkstad jag ska vända mig till, vill ju få det gjort ordentligt, nåt bra tips i stockholm någonstans ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.