AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.088

Varför är det alltid en BMW när det går åt h-vete? :)

Verdi
Länk

Tycker att det alltid är en BMW på bild om det är nåt knasigt som hänt. Lite lustigt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är väl lite excentriska, risktagande och orginella människor som kör BMW kanske ?! ;)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Tror nog att det hade skrivits även om det hade varit ett annat bilmärke båtrampsmisstag är ju lite speciella, men sen myser väl folk lite extra i stugorna när det är en Bmw.Bor själv nära rampen men vet inte hur skicket är på den men kommer man för långt ner på vissa ramper så är det ju halt av alger/bös dyl.

mvh
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag tror också att det blir mera intressant att fota och skriva om det när det är en BMW. Märke/modell nämns ju också i texten, det är väl nästan unikt i en reportagetext? Om det hade varit en Volvo/Geeley XC90, av nyare och dyrare modell än X5:an, så hade sannolikt inte märke/modell nämnts i texten.

(Någon annan som har en E34 med en ägare?)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ett bra exempel på Jantelagen, tror jag.

Man kunde ju köpt en bil "som alla andra", meeeen var tvungen att utmärka sig med en dyr BMW - och eftersom man då tagit ett steg utanför normen har alla andra därmed implicit rätt att ge en känga/ge igen/sätta en på plats.

----
BMW CS #6212
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag tror också det har med märke att göra, jag har än inte sett texten:

"Men något gick snett och bilen, en sliten och silverfärgad Volvo V70, backade för långt och hamnade delvis i vattnet." Eller något liknande.

När pressen nämner vilket bilmärke som är aktuellt handlar det nästan alltid om BMW, Mercedes och på senare tid Audi även om det oftast handlar om S/RS-modeller i de fallen.

//Bjersér
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jaha...gäsp...

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.