|
|
|
|---|---|
| Hej var köper ni torkarblad dags för byte och tänkte höra var ni köper och vad ni kör med för torkarblad BMW orginal är borträknat | |
|
Jag kör på BMW orginal. Tycker inte att det är speciellt dyrt med tanke på livslängden. Körde 1,5-2 år med det förra paret. |
|
| Ok vem tillverkar åt BMW Bosch ? | |
|
Köper mina från salesafter.de eller ebay. Original men 30-50% billigare än BMW Sverige. ------- //Lövet |
|
| Ok det tål att undersökas | |
|
Har ett par nya original liggandes i förrådet så jag var ute och kollade. Tyvärr står det inte någon tillverkare på dem. Varken på kartongen eller på själva bladen. ------- //Lövet |
|
|
Själv är jag med i BMW-klubben. Vi blir bjudna till olika BMW-handlare på evenemang, med extra rabatter. Ofta 20%. Brukar köpa vid nåt sådant tillfälle. Är impad över livslängden. På E39:an fick man byta minst 2 gånger om året. Spela ingen roll om det var Bosch eller BMW Orginal. |
|
|
Jag köper BMW orginal hos Schmiedmann. Halva priset mot lokala nasaren sist jag köpte till E38an. |
|
|
schmiedmann det bör vara samma pris som från tyskland då med andra ord någon som vet om det är bosch som gör bmw orginal torkarblad ?? |
|
|
Skulle gissa att det är Valeo. De ser helt identiska ut iaf. ------- //Lövet |
|
| Ok är det valeo så borde biltemas vara samma som orginal då de levererar till bägge | |
|
Bara för att det är samma tillverkare behöver det inte vara samma specifikationer. De ser inte alls likadana ut. ------- //Lövet |
|
| Ursäkta, men jag tycker Biltemas funkar utmärkt! | |
|
Köpte ett par till min E39 på ebay. Bosch original med hologram bild och allt, men jag betvivlar äktheten då de är helt slut efter 3 månaders sommar användning. Såg programmet på TV (tror det vara Kalla Fakta) som visade hur Turkiska kopior på Bosch delar översvämmade marknaden. Väldigt skickligt förfalskade förpackningar. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
jag köper bara torkargummit på BMW och flyttar över... funkar perfekt i alla fall till e39 :)) |
|
|
går det fortfarande att flytta över gummit !! oavsett så brukar resten av bladet vara blekt och dåligt så det ändå behöver bytas |
|
|
E6x-serien har en annan konstruktion än så jag tror att du behöver hela "insatsen". Det går säkert att bryta upp och pilla isär, men... är det värt mödan? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Sales After tar 35,70 EUR för en originalsats; ganska precis 300 SEK plus frakt. Tyvärr är frakten 24,90 EUR för paket till SE upp till 5 kg och då satsen väger 1 kg så man får köpa åtminstone fyra satser för att dra nytta av det lägre priset... ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.