|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-älskare! Har precis införskaffat mig en E36 318I som inte har någon gnista och där bensinpumpen inte går, bilen var sån när jag fick den. Har sökt lite på nätet men har inte hittat något gällande just 318I. Har dock tillgång till Autodata då jag är bilmekaniker. Den förra ägaren har bytt tändspole och bensinpump, så felet ska inte vara där. Reläet till motorstyrenheten klickar som det skall och jag har även sett så att styrenheten har spänning och jord på de stift som den ska ha (enligt Autodata). Jag har ohm-mätt kamaxelgivaren och vevaxelgivaren uppe vid kontakten till styrenheten men värdena ser bra ut. Kan återkomma med exakta siffror. Har inte kollat givarna med diod än då jag inte är särskilt begeistrad inför att ta bort insuget eller oljefilterhållaren, men ska göra det imorgon om ingen här har något bra tips. Jag försökte avläsa felkoder med jobbets Bosch KTS, men utan framgång. Testade att läsa av blinkkoderna på motorlampan men det gick inte det heller, varken inne i bilen eller genom att koppla en LED lampa till stiftet på styrenheten. Motorlampan lyser inte alls, satt ingen lampa i uttaget så jag satte dit en, men den lyser fortfarande inte. Kan det vara så att det inte går att läsa felkoder på tidiga årsmodeller? Bilen är tillverkad 10/1993 och har chassinummer WBACA910XOKA90324 (registrerad i Norge). Extremt tacksam för hjälp då det står helt stilla i huvudet just nu. Med vänliga hälsningar. Peter | |
| Jag kunde läsa av felkoder på min e34 från 92 så det borde gå på din. | |
|
är det larm på bilen, är alla säkringar hela? |
|
|