|
|
|
|---|---|
| Tänkte byta ikväll om någon hinner svara innan okq8 stänger! Står ju med en gul skylt på vxllådan att de är "lifetime oil" men de tror jag inte riktigt på, så vilken olja ska jag köpa? Märket är inte så viktigt gissar jag? Men om nån kunde skriva vilka klassningar m.m oljan ska och hur mycke man ska hälla i så åker jag och shoppar omg | |
| Glömde..har en 5 vxl manuell ZF låda! Nog för att de säkert är samma till 6vxlade lådan, men ändå! | |
|
Vet ej men se här: Länk det borde vara något liknande i din låda. mvh/ Anders |
|
|
Oljan du skall ha säljs bara hos BMW...heter MTF LT2 Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan, har 25 mil till närmaste auk.bmw verkstad så de känns lite långt att åka för 1 liter olja:( Man borde ju kunna be bmw luleå skicka 1 flaska tycker man. | |
|
Tja, det kan ju bara "din" verkstad svara på, men jag har fått delar skickade till mig från både BMW- och Mercedesverkstäder som ligger sex mil bort - givetvis har jag fått betala frakten... Be dem skicka lite mer än en liter (ca 1,2liter) i exempelvis en väl urtorkad mineralvatten-pet-flaska, så har du lite "slabbmån" som oftast brukar behövas. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.