AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.214

3 eller 5 extraljus på e39:a?

mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
Hade tre förra vintern, men har fler liggandes.
Tänkte montera fem nu men efter att ha byggt fästet och provmonterat blev jag tveksam :(
När man var yngre tyckte man ju det var snyggt :)
Dessutom är två av lyktorna i sämre skick än de andra tre så kanske man skulle nöja sig med tre?
Ska byta från 35 till 100 watts xenon så det borde ju lysa rätt bra ändå...
Eller är det värt det att bilen ser lite ut som.en rallybil för det lyser grymt mycket med fem?
Det är big knick förresten om ni undrar...
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
3st Light Force el. NBB Alpha el. liknande xenonextraljus lyser ändå bättre. men de kostar ju en slant förstås. En med långsmal ljusbild i mitten och två lite bredare på sidorna.
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
Har jämfört nbb alpha och big knick och det skiljer faktiskt nästan inget mellan dem, iaf inte så att jag tycker det är värt det...
Dessutom är det MYCKET mindre risk att de blir stulna :)
Lightforce tror jag däremot lyser betydligt mer, men det blir ju som sagt väldigt dyrt.

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
5 st ser inte snyggt ut, men 3 st ser inte heller snyggt ut.
Man har inte extraljus på en E39 för att det är snyggt, på en Pick up kan jag förstår men inte en E39.

Syftet är ju att det ska lysa, så smäll på 5 st om du behöver mer lyse, vintern är ju inte någon tid där bilen ser smoking ut ändå, sedan tar du bort dom till sommaren ?
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kör två NBB 225 eller vad de heter med 55W Xenon på min E39 och det lyser bra men är knappast snyggt. När man bländar av till halvljuset är det totalt mörker känns det som. Med ännu mer ljus blir det ännu värre, jag tror inte ens jag vill testa ;)

// Magnus

mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
sant, captainoats, blir ju inte snyggare heller utav att 19-tummarna äker av till fördel för 17-tums vinterdäcken också, så skit i utseendet...
nu j----r ska det lysa.
och diodglödare i alla fem extraljusen så den lyser upp som en julgran när jag glider fram och retar gallfeber på alla medelsvensson :)
nu är lysena monterade med de 35 och 50 watts-kiten jag hade liggande tills dess att 100-watts-kiten behagar dyka upp...
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kör på, bara du bländar av i tid :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.