AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.930

BMW 320d Touring -09

Ro
6
Robban.E
320D Touring -09
Hej

Jag har en BMW 320d Touring 2009 manuell på gång. Har mest kört Audi tidigare så BMW eran är ny för mig :)

Den jag är spekulant på har gått runt 7000 mil och har en tidigare ägare och är i princip i nyskick. Serviceboken är helt ifylld.

Vad bör jag tänka på vid köp? Är det inga kommande "dyra" servicar på gång? Tex partikelfilter eller kamrem som behöver bytas osv.?
Alla svar och synpunkter uppskattas :)

Mvh. Robban
Jo
10
Jote14
320da -08
Finns ingen kamrem på den, partikelfiltret byts 16000-20000 mil beroende på hur bilen är körd har jag för mig att jag läst nånstans.

16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
BMW är långt billigare att serva än Audi så du har inga tråkiga servicar att se fram emot. Partikelfiltret kan behöva bytas vid cirka 20.000 mil men det är inte säkert.

-------
//Lövet
Ro
6
Robban.E
320D Touring -09
Tackar för svaren. Det låter ju bra det här :)
Det finns inga andra kända fel att kolla upp eller så? Alltid bra om man har nåt att pruta priset på.

/Robban
Ro
6
Robban.E
320D Touring -09
Det blev affär torsdags. Jag är helnöjd än så länge.
En sak jag undrar över dock. Skall det vara så tungt att få i backen? Man får riktigt ta i för att trycka ner spaken och komma till vänster där backen ligger.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Spaken ska inte neråt utan bara mera till vänster. Du behöver inte trycka alls, det finns ingen "backspärr" på det sättet utan bara ett motstånd.

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Som sagt, spaken ska inte ner. Men visst kan det kännas lite tungt att passera motståndet när man för spaken åt sidan. Vet mer än en bekant som fastnat på det första gången de provat en BMW. Efter nån körning eller två blir det de mest naturliga i världen och då känns inte alls som man tar i särskilt hårt.

6
Robban.E
320D Touring -09
Tackar för svaren... Det gick ju hur bra som helst när man bara drog spaken åt vänster.... Vilken nolla jag känner mig som nu ;)

En annan fråga.. Det sitter knapp för handsfree på ratten, men det verkar inte finnas någon bluetooth i bilen. Går det att sätta i det i efterhand eller måste man byta hela stereon då?

Robban.E: Det går att eftermontera blåtands handsfree men det är inte gratis. Enbart delarna kostar runt 8000kr och sen tillkommer montering, såvida inte du monterar det själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.