AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.438

Kan inte öppna dörrarna med fjärren. Går bara att låsa. Vad är fel?

Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Stannade bilen nyss. Tröck som vanligt på fjärren för att låsa dörrarna. När jag låste lät det lite "durrrr". Gick tillbaks till bilen och kollade. Alla dörrar va låsta utom passagerar dörren. Då öppnade jag den, tröck ner knappen och provade att öppna dörrarna..... INGET HÄNDER !!! Provade även att trycka på knappen för skuffen, fick upp den och kröp in i bilen för att starta den Osv. Men får inte upp dörrarna, varken innifrån eller utifrån :/ Bara att krypa ut igenom sidorutan. Provade att öppna förardörren med nyckel, och fick upp den. Det går att låsa dörrarna med fjärren, men inte att öppna. dom andra dörrarna kan jag inte öppna alls, förutom höger bakdörr, som inte låser sig alls. Vad kan det vara för fel ??? Kollade även säkringarna. Och en säkring va sönder. Böt den. Då hörde jag hur något jobbade med låsmekanismen, men inget händer. Nån som haft detta problem eller vet vad det kan vara?
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Ska kanske även tillägga att det är en E91. 320d -07.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
De är fel i bägge dörrlåsen fram dom drar för mycket ström! Finns rabatterade av bmw. Du kan som temporär åtgärd byta säkring nr 57(nästan säker) till en 20amp så funkar de
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Provade att byta säkring 57 då den var sönder. Men till en 15A, likadan som satt där tidigare. Inget händer. Menar du att det skulle bli bättre med en annan större säkring!?
Er
692
ErikThörn
Då är låskistorna helt körda. Bara att byta bägge fram! Kollar du nu e säkert den nya säkringen gången.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Om inte din 15A gått sönder direkt igen så finns de ingen anledning till att sätta i en kraftigare..
Er
692
ErikThörn
Enligt bmw puma meddelanden ska man först pröva att byta till en 20a säkring därefter låsa låsaupp tio gånger. Fungerar de behövs ingen ytterligare åtgärd. Om säkering går igen ska ovillkorligen bägge låsen fram bytas!

Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Erik Thörn. Du har gjort min dag.. Aaaaaahhh... Böt säkring, och vips så fungerar allt. Tusen tack för ditt inlägg. Känner mig lycklig igen :) Menar du att jag måste byta ut dörrlåsen eller vadå? Tur iaf att det fungerade med hjälp av ditt tipps. Tur det finns kunnigt folk, TACK !
Er
692
ErikThörn
Nope inte om de fungerar!!! Du får slänga in en tårta när du passerar östergötland;)
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Haha.... och närmare bestämt? Synd att jag inte är där så ofta. Men man vet aldrig. Och nog f-n är det värt en tårta allt :D
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Nu märkte jag att höger bakdörr inte låser sig alls. Man får trycka ner den manuellt för att kunna låsa hela bilen. Om jag inte trycker ner den så låter det så här: "drrrrrrrr", och inget händer.
Hur gjorde du sen nightrider? jag har nämligen samma problem...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.