|
|
|
|---|---|
|
Har nu bytt bromsklossar och har då fått skrikande bromsar. Nån som vet varför? Skulle man kanske även bytt skivor lr ska dom justeras på nåt sätt? Bilen är en 535d e61. Tack på förhand | |
|
Vad för belägg monterade du? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag beställde några på mekonomen. | |
|
Vilket fabrikat? Hade de skrikdämpningsplattor på baksidan? Har varit med om att BMW originalbelägg har skrikit några gånger vid låg belastning under några dagar efter montering - efter inslitning tystnade de helt. När jag lämnade in min gamla Mercedes för koll av bakbromsarna bytte lokala verkstaden både skivor och belägg utan att fråga mig och då monterade de belägg av lite billigare karaktär utan skrikdämpningsplattor - de beläggen gnisslade alltid när man bromsade vid backning - så verkstaden fick (kostnadsfritt) montera skrikdämpningsplattor bakom de beläggen och därefter är de tysta. Jag monterade dock Ferodo-belägg (Performance DS) på 320:n och de hade inga skrikdämpningsplattor men är knäpptysta ändå (kanske berodde på att de monterades i helt nyrenoverade ok med nya kolvar!?) trots att jag fruktade att de skulle föra oväsen - och biter otroligt bra både kalla och varma - men de var inte billiga: ca 1200kr för beläggen fram...men helt klart väl värt pengarna mht prestandan. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har MEKONOMEN bromsbelägg på mine39 525 dom skriker,är kass när dom blir riktigt varma (FARLIGA)bromsa mycket så dom blir varma så får du se?skall byta till andra,mekonomens belägg har börjat bli kass provat på flera bilar!!!:( Tack och Hej!!! är nog lita arg;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.