AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.126

Fråga ang. belyst läderknopp från nfs.nu

Sida 1 av 2
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Nyfiken om någon som har köpt en belyst läderknopp från www.nfs.nu De kostar ju ändå 750:- så det kan vara bra att fråga innan jag köper.
Det viktigaste, vilken färg har skenet. Eftersom bilens övriga interiöra lysen är röda är ju det att föredra.

Mvh Henrik.
Om det är original knoppen från BMW då lyser den rött!

/Manray/
Rött! =) Fast på bild lyser den oranget! Se till att m-märket och siffrorna e kromade! Ibland kan man få "vita" och jag skulle tro att det e feltillverkat då!

Mvh Tobbe
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Finns det kromad m knopp till 3 ser typ m5 e39.
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Glömde bort att det ska vara belyst och kromad.
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Var på bmw igår och hörde om knopp, dom hade inte till typ M3 3,2 och M5 6-vxl.
Man vill ju att det ska synas att man har en "extra" växel.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
loqman
Varför ska köpa belystknopp när det finns AC schnitzer i Aluminium Växel spak.
Undrar bara hur man kopplar in en belyst knopp när de inte finns nån ström upp i växelspaken...har ju visserligen belyst knopp på M3:an men för de vet ja inte hur man kopplar inte det....
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Lazereye. Du har alltså en BMW orginalknopp med 6 växlar va?
var på BMW och hörde om en knopp till min men enligt försäljaren så fanns det bara för 5växlad.
Fast det kanske inte är samma infästning på E46 och E36.
Nån som vet?

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kan väl inte vara alltför svårt att modifiera en själv. Tror jag ska försöka med min original.
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Nä det är ganska lätt att göra själv tydligen, men jag betalar hellre för att få det att se riktigt bra ut.

På M3:an e de en belyst 6-växlad låda...men ja syfta mest på om man skulle sätta in en på min 5 växlade 325:a...hur man får fram elen så att spaken lyser..?
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Ok då ska jag svara på din fråga.
Elen kan du ta ifrån tex akskoppens belysning, eller elhissarnas el men jag tror att askkoppens belysing dämpas när du dämpar "dimmar" belysningen för instrumenten. det gör den nog inte om man tex tar ström från elhissarna.
Om det är belyst i din M3a måste det ju finnas M3knopp med belysning för 6-vxl. Konstigt att dom inte hade det på BMW till min.
Men det kanske inte är samma infästning, eller har du samma infästing på din E30 som i m3an?

okej...men tänk på att de sitter belyst orginal i M3,de är väl inte orginal-saker på nfs.nu?
Har ingen aning om de är samma infästning,borde inte vara de tycker man...
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
nfs.nu har en del orginalsaker. MEN är dessa knoppar orginal borde det rimligtvis skriva det oxå.

Mvh Henrik.
Va de ja syfta på oxå...tror inte knopparna är orginal där
X.
Om BMW inte har för 6-växlad så kan de beställa hem, M3:or finns ju med sån knopp.

Länk kränger olika typer av belysta knoppar (orange inte röda) och har 6-växlade på G.

Hur man bygger en belyst knopp själv: Länk

Det går att köpa alla möjliga olika knopp-emblem hos BMW om man vill modifiera knoppen.
Donk
Den belysta växelspaksknoppen med läderdamask för 783 kr är INTE original, den tillverkas i Turkiet! Är dock riktigt snygg och välgjord, skall själv köpa en.

Belysningen stämmer rätt bra överens med övrig belysning och bör som nämnts ovan kopplas in via askkopps-belysningen.
Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Ni säger att belysningen ska kopplas in via askkoppsbelysningen. Men hur gör man det?

No turbo shit, just real V8 power!
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Det finns ingen el framdraget till v-knoppen vad jag vet. Du får alltså dra kablar själv. Från förslagsvis askkoppsbelysningen då den sitter nära.

Mvh Henrik.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag klippte helt sonika av kablarna till elhissen för vänster bakruta. Sen en "sockerbit" (kopplingsplint eller skarvdon vad det kan heta på fackspråk men du vet nog vad jag menar). Inkommande kablar i sockerbitens ena ände och utgående till både elhiss och belysta växelspaken i andra ändan. Min knopp hade en kontakt i sladdens ände så det var nog avsedd för M3 med framdragen särskilda kablar/kontakt. Tejpade med eltejp runt sockebiten för att skydda mot fukt. Både elhiss och växelspak funkar som det ska och lyser då instrumentbelysningen lyser, elhissknapparna tänds ju tilsammans med instrbeylsningen, dvs då man slår på ljuset.
Kablarna till växelspakens belysnig hade samma färger som de till elhissen så det var lätt att koppla, om jag minns rätt så var det grå till grå och rosa till rosa. elschema finns i Haynes om du är osäker på färgerna.

/Patrik, 325i cabrio-94, BMWCS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.