|
|
|
|---|---|
|
Börjat fundera om jag ska inhandla en ny 320d touring. Då jag vill ha xdrive så hittar jag inga uppgifter någonstans om det är samma fordonsskatt på xdrive som utan, på Audi tex är det ju högre skatt på quattron men svårt att hitta om det är så även på Bmw'n eller ej.(Borde ju vara det men hittar det ej någonstans) Någon som kan lämna eller länka till uppgifter om hur det förhåller sig? | |
| Eftersom skatten baseras på koldioxidutsläpp så lär en 320d med x-drive ha högre skatt. Troligen är det inga större summor men räkna med några hundringar extra. | |
|
Skatten är högre på bilar med xDrive samt att skatten även är högre för bilar med automat. xDrive och automat ger således högst skatt. Sedan: 320d xDrive (177hk) = 2341kr 320dA xDrive (177hk) = 3004kr 320d xDrive (184hk) = 2188kr 320dA xDrive (184hk) = 2698kr Touring 320d xDrive (177hk) = 2494kr 320dA xDrive (177hk) = 3157kr 320d xDrive (184hk) = 2188kr 320dA xDrive (184hk) = 2851kr |
|
|
Tack för svaren. Det var ju rejäl skillnad. 320d touring utan xDrive kostar 1372:- enl prislistan jag har. Svårt att hitta uppgifterna har jag märkt. Även bränsleförbrukningen har jag svårt att hitta några uppgifter på, kan första att det beror på att de är nya modeller men ökningen borde ju ligga ungefär som förra modellen. |
|
|
Men inte mycket för att få drift på alla fyra, är så gott har man hamnat i fyrhjulsdrifts träsket kan man inte sluta. mvh |
|
|
Vad spelar 2000kr per år för roll när bilen tappar 50.000/år i värdeminskning? ------- //Lövet |
|
|
Fyrhjulsdrift ett måste tom en sommar som denna med leriga infarter o vändplatser på landet där man är utanför asfaltvägar. Är kostnaden problemet kanske man ska ha nån snål Ford men är framkomlighet och känsla viktigt är det BMW som gäller! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.