|
|
|
|---|---|
|
Ska inte detta funka?? Jag fick inga toner varken bakom skärmen eller i CD växlaren. Om inte kan man spela vanliga brända skivor i någon av spelarna? | |
|
Klart du kan spela brämda skivor eftersom du har en 05a så ska du bränna audio-cd bara jag har en 06a,och på 2006 årsmodell så kan cdvxl både läsa audio-cd,men oxå mp3 format(cd-iso) |
|
|
Jahapp då får man hålla sig till vanliga då. Undrar vad det är som skiljer åt för att kunna läsa mp3? Mjukvara eller hårdvara? |
|
|
mjukvaran. jag körde innan med mp3or på cdskivorna..ca 80-100 låtar/cd.. blev jobbigt o längden ifall man ville lyssna på en speciell låt en gång till...blev en massa tryckande.... har nu ca 40 låtar/cdskiva istället,,funkar betydligt bättre |
|
|
Sneable här har du de olika skillnaderna på M3 E46 2001-2006 Mar-01 • E46 Introduced to the UK • Brushed Titanium replaced by Titan Shadow • Business Radio with MD added (Europe) Jun-01 • SMG-II Option Added (Europe) • 19” Wheels Made Available (Europe) Jul-01 • 19” Wheels made available (UK) September 2001 (Model Year 2002) • SMG-II Option Added (UK Only) • Seat Width Adjustment Made Standard (UK Spec) • SatNav Screen replaced with Wide Screen Model • Auto-On Lights Added as Standard (UK) • Individual Options permitted (UK) • Standard Xenon lights upgraded to Bi-Xenon • Black Gloss Interior trim discontinued (Replaced by Titanium shadow) • Minidisc Option Added (UK) Oct-01 • SMG Paddles Changed (Size & Colour of + and -) Jan-02 • Minidisc / CD option combined with Nav/TV made possible. February 2002 Changes • M Racing Strut added to Coupe & Cab March 2002 Changes • Brushed Aluminium Interior Trim Added. • M Rear Wing Spoiler option added (As on 330Ci Clubsport) September 02 (Model year 2003) • Cab Central Brake light made clear • SatNav Control unit upgraded to DVD player. • Bluetooth Phone Kit added. • Interior buttons changed from printed to embossing. • AUX Connections added to TV Unit April 2003 Changes • New LED Rear Lights Added • Silver Grey Paint Added • Mystic Blue Paint Added • Steel Grey Discontinued • Topaz Blue Discontinued • SMG Logo removed • Cabs now get "convenience opening" • Climate Control Buttons changed • Brushed Aluminium Interior trim added (UK) • Boot lid handle changed September 2003 (Model year 2004) • SatNav CD replaced with DVD including TMC • Le Mans blue added to Individual range of colours (UK) September 2004 (Model year 2005) • TV Module upgraded to digital • Business CD Head Unit upgraded to play MP3 September 2004 (Model year 2005) • M3 CS Model Added (Europe) • Interlagos Blue Paint Added April 2005 Changes • Phoenix Yellow dropped • Laguna Seca Blue dropped • M3 CS model introduced (UK) • Interlagos Blue Paint Added (UK) • 3rd Point seat belt and headrest added September 2005 (Model year 2006) • CD Changer upgraded to play MP3 |
|
|
Sneable: Jag rekommenderar dig att installera en Aux-kabel istället så att du kan koppla in din mp3-spelare mobil och spela Spotify eller dylikt. Jag gjorde det på min M3.a och det blev grymt bra. Köpte kabeln på E-bay för strax över 200kr. Vet dock inte om just den kabeln passar på din bil som är en CP och då vanligtvis (alltid?) saknar den stora skärmen. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Tackar för det tipset Jimmyboy, jag har faktiskt 16:9 skärmen så det borde gå ordna. Tyckte du det var krångligt att koppla in och vart drog du den? Handskfacket? Bianca jag ska just till att koppla ur min MK4 och har för mig att jag läst att det var någon speciell ordning med pluspolen som skulle lyftas m.m innan man kunde koppla ut kablarna där bakom? Vet du hur det går till? |
|
|
sneable...bara en skröna..MK4 är robusta,så de spelar ingen roll,ifall du kopplar bort den röda eller svarta. men däremot är det viktigt att du väntar med att koppla bort batteriet tills MK4an gått i *sleep-mode* |
|
| Spelar det någon roll ifall skivan är i eller ute? | |
| Ja,ta ut skivan först | |
|
Spelar det någon roll om man kör bilen under tiden läsaren är urkopplad? Eller bör man låta den stå |
|
| varför ska du koppla bort mk4an,när du ändå kör med bilen? | |
| Nja jag övervägde att ta den med till jobbet under veckan och plocka isär den där så jag var bara nyfiken om det skulle göra någon skada | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.