|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått ett litet problem på min bil snarare två problem. Har märkt på sistone att min Automatlåda börjar slira lite granna och jag vet verkligen inte vad det kan bero på! Min automatlåda övervarvar nästan helatiden när den ska växla från 2an till3an.. Vad kan felet vara? Förövrigt så går lådan fint och jämt.. Men det börjar störa mig att bilen övervarvar en liten bit när den ska växla från 2an till 3an! Någon som har varit med om samma situation? Och sen finns det ett till problem som jag la uppmärksamhet på. det är nämligen såhär att det knakar till konstigt på min framaxel (vänsterhjul) vid kraftig accelation, det känns som att något är glapp men det är inget som syns eller låter. Jag ser inga fel på bilen utvändigt, har kollat under men ser inga fel. Kan vara blind, men förstår verkligen inte varför det ska slå till just under förarsätet vid kraftig accelation just i framhjulet! Vad kan det bero på? Mvh Mike. | |
|
Börja med ny olja och filter, hjälper inte det kanske en automatlådeexpert måste ta en koll. |
|
| Ang. det som slår: kolla upp motorfästena så att inte motorn rör sig för mkt åt något håll när du gasar/bromsar... | |
| Min Mercedes gjorde samma, bytte olja och filter samt en fjäder då blev den mycket bättre. | |
| Kolla så att inga slangar är spruckna eller lossnade under insuget. Jag hade problem med en klen en såm gick från vevhusventilationen till spjällhuset. Det hade blivit mjuk som tuggummi. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.