|
|
|
|---|---|
|
varför är det så det funkar inte alls sen funkar det ibland.... tills man stänger av bilen sen går in igen så funkar dom inte efter ett tag börjar det funka.. konstigt? vad kan det vara har kollat batteriet har till och med nollställt datorn minus sitter bra... säkringar kollade ...finns det fler säkringar kanske?? Amit Amit | |
|
Hej Amit! Jag kommer att tänka på "bladsäkringen" som sitter i motorutrymmet. Följ en grov kabel ifrån batteriet till en liten "låda" som sitter på innerskärmen. I den sitter säkringen. Den är på ca 80A, och brukar oxidera sönder. Det kan vara svårt att se att den är trasig, men om du skruvar bort den så ramlar den säkert sönder! Lycka till. |
|
|
hej! hmm följde en kabel som var svart från plus polen då den kom till en box där den fördelade sig till 2 jag hittade ingen säkring..? Amit |
|
|
Jag fattar inte nu fungerade det! sen slutade det mitt under körning så det funkar ibland och ibland inte har kollat alla säkringar! även dom under sätet... Snälla hjälp mig ska på semester nu..... |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Har exakt samma fel. Skall byta bladsäkringen i den svarta dosan inom kort. Då bör mina problem försvinna... Jag tror mig ha identifierat att detta är problemet iaf. /MK |
|
Sitter det nå sånt på min bil också eller ? _____________ Länk |
|
Har precis bytt säkringen. Kostade hela 4 kr ;-) Nu fungerar c-lås, torkare och fördröjning på innerbelysningen som det gjorde innan problemen. /MK |
|
Som sagt ! Är detta problem bara på E34:orna eller ? skulle behöva veta innan imorgon !? _____________ Länk |
|
Ingen aning faktiskt. Men de flesta bilar har kraftiga huvudsäkringar i motorrummet. Jag hade fel på c-låset i min E28. Då var det en säkring i c-låsmodulen som var kass. (Sitter på passagerarsidan vid a-stolpens nedre del, har jag för mig) Jag lödde ihop den och sedan fungerade det utmärkt. Egentligen är det en termosäkring tror jag, så att löda ihop den innebär att säkringsfunktionen försvinner, vilket man bör tänka på, annars är det bara att köra... /MK |
|
Allright... _____________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.