|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har alltid tänkt att åka till München och uppleva BMW-Welt/museum. Snart blir detta till en verklighet. Jag kan vara ledig från jobbet i ca en vecka i början på november. Jag känner ingen därnere därför blir det hotell för min del. Jag undrar vilken flygplats ska man välja? finns väl ett par i München? Hotellena nära Olympiastadion och BMW sevärdigheter är väl dyrare? Jag tar gärna emot tips. Har läst alla inläggen om just detta i forumet. Hittar inget svar som besvara mina frågor direkt. M-Power The Ultimate Driving Machine! | |
|
Det med flygplats, spelar nog inte så stor roll. Förmodligen smidigt att ta sig från vicken som. Gjorde en sökning på Agoda, och det finns många hotel för mellan 500 och 700 kr. per natt i centrum. Där flera hade fått bra recensioner av andra gäster. Det viktiga när man är på plats, är bara att sätta sig in i buss och evt. spårvagnsnät, så brukar det vara rätt så tacksamt att ta sig runt i de tyska storstäderna. Var nån som skrev en rätt detaljerad resberättelse här på Autopower för ett par år sedan. Forsök att söka reda på den. Har för mig att det fan´ns många tips där. Hár också tillgodo att besöka BMW-Welt. Nåt som måste göras nån gång. Synd man inte var där förra helgen. Då det var ett tjugo-tal jänkare som var där och skulle plocka upp sina nya M5:or. |
|
|
Att kombinera resan med uthämtning av en M5 hade verkligen varit den ultimata resan! Som ren turist tog jag flyget från Köpenhamn till Munich International Airport, hoppade på S-Bahn (linje S1/S8) till centrum och sen gick ca 200 m till hotellet. Hotellet var Herzog Wilhelm, Tannenbaum. Billigt, sunkigt och centralt, precis som man vill ha det. Köp ett 1-veckas (3 zoner) åkpass (MVV) så kommer du runt i staden och ända ut till BMW-Welt/Museum/Olympiaområdet. Munchen är en otroligt fin stad som man utan problem kan lägga några dagar på. Massor med museum, arkitektur, restauranger och "ölhak". Som turist måste man ju ta en sejdel på Hofbräuhaus och stampa takten till äkta tüsk tiroler/jodelmusik men mitt favoritölställe är Der Pschorr. Riktig schnitzel mit sauerkraut, även det ett måste. Hoppa in på nåt genuint ställe och beblanda dig med infödingarna. Planera en hel dag till BMW Welt och museumet. Där ska man bara gå runt och mysa i lugn takt. Sen kan du lägga 0,5 dag i fabriken. Har för mig att det är guidade turer som måste förbokas i god tid (typ nu). Glöm inte köpa dina lederhosen redan dag 1 så du smälter in! Ahhh München! Man längtar dit igen. |
|
|
var där för ett par veckor sedan, man kan även hyra valfri bmw på bmw welt per timma eller dag. mycket billigt! tror tex en X6M kostade 35 euro per timma.. övriga runt 25 euro för en timma eller 75 för 08.00-17.00 tror jag de va. Detta måste också bokas innan ca en vecka innan för en m3:a sa dom till oss. Så gör inte samma misstag som oss att inte kolla på allt som måste bokas innan! Fabriken hade semesterstäng när vi var där men nu borde den vara öppen |
|
| Besökte BMW Welt samt museumet förra våren när jag köpte min m3 cab där..tog säkerligen ca 300 bilder...tog en hel dag att besöka dessa båda ställen..väldigt imponerande,och ett minne för livet.....kan verkligen rek ett besök där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.