|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag hade 7 år gamla Good Year på min 530 E61. Alla dubbar kvar, mycket mönster och alltid förvarade mörkt och kallt och dom funkade kanon! Gummit var fortfarande mjukt...;) | |
|
Får helt enkelt prova lite och se om det fungerar. Hur är ett däck egentligen när det är "hårt"? Går det inte att rubba mönstret på däcket då? |
|
| Mina blev ännu sämre ju mer "skrubbade" de blev | |
|
När det gäller vinterdäck så bygger det på att de kramar ur snön vid kontakt med vägbanan, det blir sämre och sämre med åren. Däcket kan också torka och ge sämre grepp i väta tex. Men oftast är det ina problem, jag hade kört på dem utan att tveka efter att ha besiktat dem okulärt. |
|
|
Har besiktat dom mer noggrant nu. Är väl ca 6mm kvar på dom. Dock saknas det nån dubb sådär på varje däck. Jag ska prova dom. Upplever man dom för hala är det inte värre att öppna plånboken och lägga lite sura pengar på en uppsättning nya. Har kollat lite annonser på blocket, läst vad ni skriver här etc...och fått uppfattningen att vinterdäck har ofta en hel del år på nacken. Så 6-8 år verkar inte särskilt onormalt... |
|
| På blocket finns alt jag har sålt däck som är 10-15 år gamla. | |
|
När man köper nya däck, hur pass gamla kan man få då? Kan man som kund kärva att få ett visst antal år gamla däck när man köper nytt? |
|
|
Klart att du kan. Det är ju bara att fråga hur gamla däcken är innan du köper dem, vad är det för konstigt med det? Men de flesta större däckfirmor har rätt bra snurr på normalstorlekarna, och har nog oftast helt nytillverkade däck på lager. ------- Min bil suger inte... |
|
| Många billigare däckfirmor köper ju upp lager av däck runtom i Europa och då kan det vara en hel del gamla däck. Så ett tips är att ALLTID kolla datum på däck, oavsett var man köper! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.