AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.317

M-Chassi till en BMW 120D -12

Hej. Funderar ev på att beställa en BMW 120D 5d med M-paket.
Teknikens Värld säger tydligt att man ska välja M-paket utan sportchassi för bilen uppför sig bättre på vägen samt klarar undanmanöver provet bättre?

Vad säger ni som kör 1-serien med M-Paket idag?

Sänks bilen med M-chassi?

//Jimjam
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
jag hade kört på m-paket med sportchassi, känns som man har mer kontakt med vägen och den kränger inte lika mycke
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Teknikens värld är ju rätt torra... Klart du ska ha M-chassi
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag hade inte brytt mig om M-chassi i en 120d.

Mharcus; du får nog inte MERA kontakt (tvärtom!) men "bättre" sådan kanske..? ;)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag frågade faktiskt en säljare exakt vad M-chassit är. jag trodde nämligen det var lite hårdare dämpare och kortare fjädrar, men det är BARA kortare fjädrar numera, åtminstone på 1-serien.

En vanlig förare som kör en vanlig bil (vilket 120d är) lär nog inte märka någon större skillnad, eller har jag fel?

Alexander
Fr
20
Freddanm
118dA M-Sport -12
Jag kör med M-Chassi och är väldigt nöjd!
Tackar för inputen. Det låter tråkigt fall BMW endast kortar fjädrarna när man beställer M-paketet.

Vid en ev beställning blir det nog med sänkt chassi.

//Jimjam
Bilar med M-sportchassi har andra stötdämpare än standardchassit. BMWs reservdelskatalogen konfirmerar även detta då det är olika artikelnummer på stötdämparna beroende på om bilen har standard- eller M-sportchassi.
To
2
Tony H
BMW 118d -11
Jag har precis beställt en 118d M-Sport. Efter att ha provkört min kompis splitternya bil med i stort sett samma spec som den jag beställde, valde jag dock bort M-sportchassit. Tyckte att det var enormt stötigt. I dag kör jag 118d -11 utan M-Sportpaket och tycker att den går mycket mjukare på vägen. Nån med erfarenhet av detta? Enligt säljaren skiljer det 10 mm i höjd på bilarna.

Tony
Måste säga att jag tycker M-chassit är riktigt bra balanserat. Stötigt kan jag inte alls uppleva det med 17" hjulen som ingår i paketet. Men som sagt smaken är olika....
g.
26
g.o
Bmw 120 d
M-chassit är helt suveränt, hade också svåra val innan köp men ångrar inte alls valda chassi kör du aktivt så tveka inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.