|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar ev på att beställa en BMW 120D 5d med M-paket. Teknikens Värld säger tydligt att man ska välja M-paket utan sportchassi för bilen uppför sig bättre på vägen samt klarar undanmanöver provet bättre? Vad säger ni som kör 1-serien med M-Paket idag? Sänks bilen med M-chassi? //Jimjam | |
| jag hade kört på m-paket med sportchassi, känns som man har mer kontakt med vägen och den kränger inte lika mycke | |
| Teknikens värld är ju rätt torra... Klart du ska ha M-chassi | |
|
Jag hade inte brytt mig om M-chassi i en 120d. Mharcus; du får nog inte MERA kontakt (tvärtom!) men "bättre" sådan kanske..? ;) |
|
|
Jag frågade faktiskt en säljare exakt vad M-chassit är. jag trodde nämligen det var lite hårdare dämpare och kortare fjädrar, men det är BARA kortare fjädrar numera, åtminstone på 1-serien. En vanlig förare som kör en vanlig bil (vilket 120d är) lär nog inte märka någon större skillnad, eller har jag fel? Alexander |
|
| Jag kör med M-Chassi och är väldigt nöjd! | |
|
Tackar för inputen. Det låter tråkigt fall BMW endast kortar fjädrarna när man beställer M-paketet. Vid en ev beställning blir det nog med sänkt chassi. //Jimjam |
|
| Bilar med M-sportchassi har andra stötdämpare än standardchassit. BMWs reservdelskatalogen konfirmerar även detta då det är olika artikelnummer på stötdämparna beroende på om bilen har standard- eller M-sportchassi. | |
|
Jag har precis beställt en 118d M-Sport. Efter att ha provkört min kompis splitternya bil med i stort sett samma spec som den jag beställde, valde jag dock bort M-sportchassit. Tyckte att det var enormt stötigt. I dag kör jag 118d -11 utan M-Sportpaket och tycker att den går mycket mjukare på vägen. Nån med erfarenhet av detta? Enligt säljaren skiljer det 10 mm i höjd på bilarna. Tony |
|
| Måste säga att jag tycker M-chassit är riktigt bra balanserat. Stötigt kan jag inte alls uppleva det med 17" hjulen som ingår i paketet. Men som sagt smaken är olika.... | |
| M-chassit är helt suveränt, hade också svåra val innan köp men ångrar inte alls valda chassi kör du aktivt så tveka inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.