|
|
|
|---|---|
|
har tagit bort en strålkastare för att hitta felet då halvljusen lyser rakt ner i backen. trodde att justerskruvarna var hela, har kollat tidigare och tyckte det kändes helt, men nu när jag kollade ordentligt så är de trasiga :( onödigt att jag bytt båda nivåsensorena...jaja, känns skönt att ha hittat felet iaf. ringde bmw, de skulle bara ha sjutusenfyrahundranånting PER STRÅLKASTARE. skulle inte tro det. hittade dock skruvarna på ebay för 16 $ plus 10 $ i frakt. då är ju bara frågan, hur svårt är det att byta dem? jag har bytt strålkastarglasen tidigare så det är inga problem att få bort glasen, men kanske är svårt att få dit justerskruvarna? nån som provat detta?!?! | |
|
Du kan ju alltid kolla detta mektips här på sidan till vänster: Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
tackar för länken till mektipset "e30cabbe". hittade nyss en video på youtube där en kille byter ut dem, men han verkade ha problem ett tag med att få loss höjdjusteringsmotorn och i mektipset syns varför...man måste dra kulan åt sidan, inte bakåt... det är sånt som kan bli kostsamt att inte veta :) bara beställa skruvarna från ebay då... |
|
|
då var de beställda. 147 kr för alla fyra skruvarna inkl frakt :) då återstår bara att se om det alls gör nån skillnad... hoppas verkligen det, körde hela förra vintern med halvljuset rakt ner i backen :) dessutom med tre big knick extraljus med xenon som helljus, så det blev lite smått mörkt när jag bländade av :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.