|
|
|
|---|---|
|
Har en E91 320xd som jag tänkte montera drag på. Leasar bilen just nu (via mitt eget bolag) och tänkte köpa loss den efter 3 år. Eftersom det är BMW Finans som "äger" bilen så funderar jag på om det kan vara något hinder för att montera drag? "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
| cmagnuse: Jag tror det är bäst att du ringer och pratar med BMW finans och pratar med dem. | |
| Som sagt, du bör nog ringa och kolla. Men samtidigt har jag svårt att se hur det skulle kunna vara något problem. Du leasar bilen i eget bolag, du kommer köpa loss bilen efter tre år. Bilen kommer aldrig mer att återgå i BMWs ägo. Dessutom bör väl BMW själva kunna ordna saken, att eftermontera utrustning på en leasingbil är inte ovanligt. | |
|
I det här fallet är det kanske lite mer komplicerat eftersom eftermonterat drag gör att bilen måste ombesiktigas? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag leasar en av mina bilar via Svensk Vagnparksfinans. Lasse på dragkulan.se moterade "osynlig" avtagbar krok och fakturerade finansbolaget som sedan justerade min leasingavgift. Regbesiktning var inga problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.