AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.331

E36 328 startar inte plötsligt, ingen ström till bränslepumpen?

ke
17
kepon
E34 525 -92
E34 540ia - 94
Hej!

Jag har sökt och läst varenda tråd jag kan hitta på internet om detta felet. Men har inte kunnat lösa mitt problem, och behöver hjälp!

Bilen (e36 328i -95) har alltid gått hur bra som helst och har alltid startat lätt. En kväll parkerade jag bilen och larmade(original larm). När jag 2 dagar senare skulle använda den igen så är den helt död. Startmotorn går men det kommer ingen bensin .Den startade någon sekund på startgas, så det finns inget problem där..

Jag har tagit ut pränslepumpen och testat den emot batteriet och den fungerar! Har även kollat bränslepumpsreläet och säkringen. Mätte strömmen vid säkringen också och dit gick det ström. Sedan mätte jag strömmen vid kontakterna till pumpen och det är bara den vita kontakten av dem som får ström. All annan el i bilen funkar som det ska.

Bytte stereo nån dag innan det hände. svetsade även lite och glömde koppla ur batteriet om det kan ha gjort något men det var nästan 3 veckor sedan.

Jag har läst felen som andra har haft, men vet inte om det kan vara så på min t ex, vevaxelgivare, kamaxelgivare, databoxen, immobilizern, dme, ecu, tändningslås, larmet osv osv.. Men vet inte hur jag ska bära mig åt eller vad det kan vara.

Tacksam för svar!
ad
62
adrenaline11
e36 323i -96
Hej!

Sätt tillbaka pumpen och vrid på tändningen, då ska du höra ett vinande ljud om bränslepumpen. Det kan vara så att den håller på att ge upp, vilket innebär att den orkar pumpa om du kopplar den direkt på ett batteri, men inte när den får lite motstånd. Detta har jag varit med om i ett fall tidigare.

ke
17
kepon
E34 525 -92
E34 540ia - 94
tack för svaret! Okej, jag har nog en annan pump jag kan testa. Men det verkar ju inte som att den får någon el alls!
Men jag är villig att prova allt just nu.
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
kolla först med bränslepumpen.min bil vill heller inte starta men det var vevalgivaren som gett upp
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.