|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har hittat ett par 7,5*17" med 215/40 däck som jag är väldigt sugen på. Och nu över till min fråga: vilket ET-mått ska fälgen ha för att den skapligt ska kunna passa på min 325:a -88 ? Mvh / Richard [ Turbo är nåt som biltillverkare tar till när de misslyckats med motorkonstruktionen ] - ///BMWPower | |
|
Fick presis reda på att fälgarna har suttit på en Honda CRX! Har för mig att kan fälgarna hamna lite förlångt in då det är från en framhjulsdriven bil? [ Turbo är nåt som biltillverkare tar till när de misslyckats med motorkonstruktionen ] - ///BMWPower |
|
|
Honda CRX har 45mm ET på sina orginalfälgar ! BMW E30 har 35mm orginal. Så det skiljer 10mm mellan orginalfälgarna ! Men kolla på fålgarna vad det är för ET och/eller provmontera dom ! Länk |
|
|
Jag är tvungen att byta fälgar på min relativt nyinköpta E30. Fälgarna som satt på hade ET40 (tror jag) och det satt en 5mm spacer innanför. Dock satt inte spacern centrerad och det fanns inte heller möjlighet att montera centreringsringar! Obalans är bara förnamnet... Nu när jag dessutom upptäckt att en av fälgarna troligtvis läcker luft så är det inte mycket mer att göra än att skaffa nya fälgar. Gör iofs inte så mycket med tanke på att de fälgar som sitter där nu är rent ut sagt skitfula. Har hittat 16" krysseker till ett bra pris. Nya däck till våren med lägre profil och en diskret sänkning på 35mm kommer att ge mig en helt ny bil. |
|
|
davidvpt: Jag säljer ett par 16" som jag har på min E30 nu! 7,5*16" ET 38 med 7-8mm kvar av däcken. jag har en 3mm spacerplatta till varje hjul, men tror det går bra utan dom oxå! ..dom får du gärna köpa =) hehe Bild: Länk ///Richard [ Turbo är nåt som biltillverkare tar till när de misslyckats med motorkonstruktionen ] - ///BMWPower |
|
|
Jag har nu 16" 7,5 ET35 och hade ett helvete att få på dom fram. Specialsvarvade spacers 8mm krävdes! Men det går perfekt nu! Fast jag tror 17" går bättre att få på än 16....fjäderbenen lutar ju och 17" är större.. Jaja |
|
|
BMW E30 med orginal 7" breda fälgar har ET 25! Bara fälgar som är 6" breda har ET 35! Mina (orginal krysseker) 14*6,5" har ET 30. Någonstans runt ET 25 borde du nog ha. Precis som Stavros säger så kan det vara lättare att få dit 17tummare än 16tummare. |
|
mackan325 |
Jag har BMW/BBS original krysseker split, 7*16 med ET25 sitter som gjutet.... Har även en uppsättning Alpina kopior 7*16 med ET 28 till salu om någon är intresserad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.