AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.034

vilka fjädrar bör man byta till?

mo
229
moose69
X3 2.0d -17
BMW i3s 120ah -19
som vanligt har orginalfjädrarna bak gått av igen pga att man har dragkrok och drar en del.... vilka kan man byta till som håller och helst så billigt som möjligt:) lästa att dom går av för att dom har en konad form nertill... finns förstärkta på mekonomen men läste att någon hade pratat med dom och att dom inte var mycket bättre....
någon som kan länka till någont bra...
e46ia touring -00 (månad 8)

Faktiskt är Biltemas fjädrar bra.
Brorsan hade samma problem och valde att köpa från Biltema och kalas.
Billigare än de andra också.
mo
229
moose69
X3 2.0d -17
BMW i3s 120ah -19
var in på biltemas sida för att titta lite... hittade inte på nätet.. finns det till e46?

Ja. Samma som till E36 och E46 Sedan.
De är samma rätt över där. Står bara inget om Touring för de då kallar dessa för förstärkta.
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Jag har m3 fjädrar bak på min e46 touring. Drar mycket släp och alltid fullpackat och mycket vikt på kroken (släpet går bättre på vägen då)

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har du släpfjädrarna till din touring?

BMW har standardfjädrar, dragfjädrar och sportfjädrar.

Då jag eftermonterade drag sa de till mej att nästa gång jag byter fjädrar bör jag skaffa dragfjädrarna istället för standard. Nu drar jag mest cykelställ på min krok så standardfjädrarna får sitta till de går av. Båt några km två ggr per år funkar ok även med orginalfjädrarna.

Har ingen erfarenhet av olika fjädrar mer än att på caben min så rostar de av efter ett antal år - kolla vår och höst vid däckbyte att inte sista varvet ligger löst mitt i fjädern om du inte märker det direkt på bilens väghållning.

Sen bör du ha rätt kultryck när du kör släp, för högt kultryck sliter nog mer bakfjädrar och gör bilen svår-/under-styrd. Fram med badrumsvågen!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.