|
|
|
|---|---|
|
Setup: #Dieselvev(balanserad på firma) #Svarvade kolvar(viktade) #kortare stakar(viktade) #ställbart kamdrev #272 catcam #portad topp #match portat insug mot topp #535 spridare ¤535 lmm #Ställbar BTR #hårdare fjädrar #Ökat bränsle,mappad för vassare kam och högra varvstopp(7250) via styrbox(chip) En hel del gjort på denna strokade m20b25---->b27 Läste nyss att man måste flytta över kretskortet från min original lmm till min nya 535lmm för att de ska fungera bra? nån som vet om detta stämmer? | |
| Undrar även om varför man ska spänna fjädern i 535lmm? Om man spänner den, får motorn mindre soppa då? Tycker min motor känns lite för trött på höga varv och har ställt btr så soppatrycket ökat rejält utan nån bredbandslamba. Är bara lite rädd att den ska gå snålt på höga varv, känns lite farligt när man varvar över 7000 med en gammal m20:) | |
|
Är alla prylar från bilar med Motronic passar det bolt-on. Så körde jag på en av mina E30 och vet fler som gjort det, funkade fint utan konstigheter. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Ska dock tilläggas att min M20 var original i övrigt bortsett från varvstoppshöjande chip. Men både LMM och spridarna från 535 är ju avstämda för ännu större motorvolym så det bör väl vara lugnt? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.